2012. július 6., péntek

NYÁR - 15. hét - PÉNTEK - Kapros-tökös csirkeleves



Először készítettem ezt a levest és kicsit féltem attól, hogy a gyerkőcök hogyan fogadják, mert a tökért nincsenek oda (gyermekkoromban én is utáltam...). Ezért egy kis cselhez folyamodtam, mert nagyon szerettem volna megkóstoltatni velük (nem csak az íze miatt, hanem a benne található vitaminok miatt is), így leturmixoltam a levest, így nem látszódtak benne a tök darabok. Egy szép, világos sárga színű krém levest tettem eléjük és feladatként ki kellett találniuk, hogy miből van. Ehhez azonban meg kellett kóstolni! Kisfiamnak ízlett, kétszer szedett belőle, és állította, hogy ez nem tökleves. Kisebbik lányom gyanakodva jegyezte meg, hogy tökfőzelék íze van (nem járt messze az igazságtól, ugye...), de ízlett neki, vagyis megette, igaz repetát nem kért belőle (viszont 4, a levesbe belefőzött csirkeszárnyat fogyasztott el). Nagylányom nem volt otthon, így ő kimaradt a kóstolásból, férjemnek nagyon ízlett (bár - egyem a drága szívét - neki minden ízlik, amit főzök és ezért nagyon hálás is vagyok:)), szóval a célomat elértem: a gyerkőcök most nem kóstolás nélkül vágták rá valamire, hogy nem szeretjük, a férjemtől pedig megint sikerült bókokat bezsebelni:)

Hozzávalók:

1 kisebb tök (a kaporral együtt egy aranyos nénitől kaptam, akitől meggyet, málnát szoktam vásárolni)
fél kg csirkeszárny 384 Ft
1 kicsi hagyma 10 Ft
1 evőkanál Vegeta
1 kis pohár tejföl 85 Ft
fél csokor kapor
olaj
fél citrom leve 24 Ft
------------------------
összesen 500 Ft + a tök

A csirkeszárnyakat jó alaposan mossuk meg, majd a forgóknál vágjuk 3 darabba. A szárnyvégeket, amin a legkevesebb hús van, tegyük félre. Mi nem szeretjük, de aki igen, az nyugodtan használja fel ehhez a leveshez.

Egy nagyobb fazékban melegítsünk kevés olajat és pirítsuk meg rajta a húst. Közben a hagymát vágjuk apróra és adjuk a megpirult húshoz. 3-4 perc után öntsük fel kb. 1 liter vízzel, sózzuk meg, szórjuk bele a Vegetát és fedő alatt, alacsony lángon főzzük a húst puhára.

A tököt tisztítsuk meg, ha nem zsenge, akkor magházát távolítsuk el és a tökhúst vágjuk kisebb kockákra. Borítsuk a megfőtt húshoz és főzzük kb. 8-10 percig. Ezután szűrőkanállal szedjük ki a megfőtt szárnyakat, a levesben maradt tököt pedig botmixerrel pürésítsük össze. Tegyük bele vissza a szárnyakat, majd öntsük hozzá a tejfölt és forraljuk fel.

Zárjuk el alatta a gázt, facsarjuk a levesbe a fél citrom levét, szórjuk bele az apróra vágott kaprot és fedő alatt hagyjuk állni 10 percig. Csak ezután tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem sokan vagyunk így a tökkel: gyerekkorunkban nem szeretjük, aztán szép lassan mégis kedvenccé válik. Nagyon finom lehet csirkehusival levesként is! :)

    VálaszTörlés