2012. július 27., péntek

NYÁR - 17. hét - PÉNTEK - Csirkemájas "rizottó"



Azért nem nevezném rizottónak ezt az ételt, mert hagyományos rizst főztem meg hozzá a hagyományos módon, de a rizottó elnevezés jobban hangzik, mint a "csirkemájas rizs":) Túljutva ezen a kis csalafintaságon azonban mindenkinek ajánlom elkészítésre, mert nagyon finom és kb. 25 perc alatt elkészül.

Hozzávalók:

40 dkg csirkemáj szív nélkül 359 Ft
1 bögre rizs
1 sárgarépa 66 Ft
1petrezselyemgyökér 242 Ft (nem elírás, valóban ennyibe került, 1299 Ft kilója, azt hittem rosszul látok...drágább mint a csirkemáj!, hús árban van a zöldség!?)
1 karalábé 129 Ft
1 kisebb fej vöröshagyma 12 Ft
só, bors
1 evőkanál Vegeta vagy zöldségleves kocka
kevés majoránna
1 csokor petrezselyemzöld 50 Ft
olaj
1 evőkanál mustár
---------------------------------
összesen 860 Ft

Egy kisebb lábosban hevítsünk kevés olajat és borítsuk hozzá a rizst. Erős lángon pirítsuk meg, majd térfogatához képest dupla mennyiségű -azaz 2 bögre- vízzel öntsük fel. Tegyük bele a Vegetát vagy fél zöldségleves kockát, valamint kevés sót és a lángot mérsékelve, fedő alatt főzzük puhára.

Közben a hagymát vágjuk nagyon apróra, a csirkemájat jól mossuk meg, tisztítsuk meg az inaktól és mindegyiket vágjuk 2-3 darabba. A zöldségeket tisztítás után szintén vágjuk vékony szeletekre (fontos, hogy vékonyan szeleteljük, mert a csirkemájnak nagyon kevés párolási idő kell).

Egy nagyobb serpenyőben melegítsünk fel pár evőkanál olajat és alacsony lángon pároljuk meg benne a hagymát. Tegyük hozzá a zöldségeket és a csirkemájat és a lángot erősítve pirítsuk 5-6 percig. Közben fűszerezzük sóval, borssal, majorannával és a mustárral.

Öntsük fel kb. 3 dl vízzel, forraljuk fel és lefedve pároljuk további 10 percig. Ennyi idő alatt megpuhul a máj és a zöldségek is. Végezetül borítsuk hozzá a rizst, keverjük jól össze, forraljuk fel, szórjuk meg az aprított petrezselyemmel, majd a gázt elzárva alatta, lefedve pihentessük 15 percig (ennyi idő alatt a rizs a magába szívja a májas ragu ízletes levét, valamint a petrezselyemzöld is átadja az ízét.

TIPP: a tányéron meg lehet szórni a forró csirkemájas rizst némi reszelt sajttal

2 megjegyzés:

  1. De szeretem a csirkemájat! Zöldséget én is mindig csempészek hozzá, de karalábéval még nem készült. Talán mert a gyerekek meg sem ennék. Egyelőre, mert azért már sok mindent sikerül megetetni velük.

    VálaszTörlés
  2. Rizzsel készítettem, de zöldségesen még nem. Itt az ideje. Szerintem a férfiak szeretni fogják, Én meg mindenevő vagyok:)

    VálaszTörlés