2012. július 8., vasárnap

NYÁR - 15. hét - VASÁRNAP - Gabriella csokis pöfetegje - meggyel


A "probléma" ott kezdődött, hogy miután a tészta hozzávalóit összedolgoztam és úgy nyersen megkóstoltuk, félő volt, hogy nem marad a kisütéshez, annyira finom volt (nem győztem rászólni a gyerekekre, hogy ne egyenek már annyit, mert nem marad, közben meg - amikor kimentek a konyhából - én is bele-bele kóstolgattam)...aztán a tésztát megsütöttem és még forrón annyit ettünk belőle, hogy félő volt, ebéd utánra nem marad egy darab sem...végül ebéd után befaltuk az összes megmaradt pöfeteget és degeszre tömött "pöfetegként" arról beszélgettünk, hogy mikor csinálok még egyszer ilyen finomat...szóval Gabriella egyáltalán nem túlzott, amikor azt írta erről az édességről, hogy csupa csoki és hogy nagyon, nagyon finom:) Ajánlom mindenkinek!

Hozzávalók kb. 36 db-hoz:

10 dkg puha vaj 78 Ft
20 dkg cukor 55 Ft
2 tojás 76 Ft
18 dkg étcsoki 578 Ft
fél kávéskanál fahéj
2 evőkanál tej
1 csomag vaníliás cukor 37 Ft
fél csomag sütőpor
25 dkg liszt 41 Ft

a hempergetéshez porcukor

36 szem magozott meggy
-------------------------------
összesen kb. 900 Ft

A vajat a cukorral és a tojásokkal keverjük habosra, majd adjuk hozzá a gőz fölött felolvasztott csokit. Keverjük el. Ezután mehet bele a fahéj, tej, vaníliás cukor, végül pedig a sütőporral elkevert liszt is. A masszát tegyük fél napra (vagy egy éjszakára) hűtőbe. (az eredeti recepthez képest én nem tekertem fóliába, hanem a keverőtálban hagyva tettem hűtőbe a tésztát és másfél óra múlva már dolgoztam vele).

Az idő letelte után formázzunk a tésztából egyforma gombócokat és hempergessük meg őket egyenként porcukorban, majd tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe őket egymáshoz nem túl közel. Mindegyik tetejére tegyünk egy szem magozott meggyet és 170 fokon 10-12 perc alatt süssük meg a pöfetegeket. Vigyázzunk arra, hogy ne süssük túl őket, kívülről ropogósnak, belülről pedig krémesnek kell lennie.

2 megjegyzés:

  1. Milyen remek ötlet meggyel elkészítve! :P Örülök, hogy megtetszett a receptem, hogy megsütötted, és hogy ízlett Neked és a családodnak! Köszönöm a linket. :) Most én is szívesen megenném... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ehhez a szuper alaprecepthez próbáltam hozzátenni valamit, hogy ne ugyanúgy készítsem el, így jött a meggy ötlete. Nagyon jól passzolt az édes tésztához a savanykás meggy. Valóban annyira ízlett mindenkinek, hogy meggyel vagy anélkül, de nemsokára megint terítékre kerül:)

      Törlés