2013. január 10., csütörtök

Káposztás lángos (sütőben sütve)

Nem szeretek lángost sütni, pedig imádjuk, mert az egész lakást átjárja a nehezen kiszellőztethető olajszag. De ha készül is, akkor inkább nyáron, legfőképpen Mezőtúron, akkor is anyukám süti és nem én. Ezért örültem ennek a receptnek, mert sütőben írja a lángos sütését! Mivel nem vagyok nagy lángossütő bajnok, kicsit izgultam, hogy milyen lesz sütőben sütve, úgyhogy párat megsütöttem hagyományos módon is: serpenyőben, bő olajban. A képen balra látható lángos a sütőben sült változat és jobbra a serpenyős. Kíváncsi vagyok a véleményetekre!

Hozzávalók:

2 dkg élesztő 18 Ft
fél kg liszt 82 Ft
1 púpos teáskanál cukor
1 evőkanál só
1 kávéskanál bors
10 dkg főtt burgonya 16 Ft
kb. 3 dl langyos víz
15 dkg előre megpárolt káposzta 21 Ft

tálaláshoz tejföl 95 Ft
---------------------
összesen kb. 250 Ft

Először a krumplit főzzük meg héjában, majd hagyjuk kihűlni.

A káposzta külső, sérült leveleit szedjük le, torzsáját vágjuk ki és a megmaradt részt csíkozzuk fel. Egy közepes lábosban hevítsünk pár evőkanál olajat és karamellizáljunk meg rajta kb. 2 evőkanál cukrot. Erre tegyük rá a csíkozott káposztát, amit sózzunk meg, öntsünk alá ecetet és fedő alatt, alacsony lángon, néha megkeverve pároljuk puhára.

Az élesztőt keverjük el a cukorral és egy evőkanál liszttel, majd 1 dl langyos vízzel öntsük fel és letakarva futtassuk fel.

Nagyobb tálban mérjük ki a lisztet, reszeljük hozzá a főtt krumplit, adjuk hozzá a kovászt, a sót, a borsot és a maradék langyos vízzel dolgozzuk közepesen kemény tésztává. Ezután dolgozzuk el benne a párolt káposztát is. Letakarva, meleg helyen kelesszük duplájára.

A megkelt tésztából annyi cipócskát formázzunk, amennyi és amilyen méretű lángost szeretnénk. A cipócskákat húzogassuk széjjel ízlés szerinti vastagságúra. Tegyük őket egy jó nagy olajjal kikent tepsibe. A sütő aljába toljunk egy vízzel teli hőálló lábost, hogy gőz keletkezzen és a lángos ne száradjon ki. Előmelegített, forró sütőben süssük szép pirosra a lángosokat.

Sóval elkevert tejföllel és a maradék párolt káposztával tálaljuk.



18 megjegyzés:

  1. Hát ez istenien néz ki és nagyon praktikus. Én sem szoktam lángost sütni, egyrészt az égett olajért, ami nem jó az epémnek, másrészt a szagért, de ez nekem maximálisan megfelel. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Martinelli! Én köszönöm, hogy benéztél hozzám és hogy tetszik a receptem! Remélem ízleni is fog:)))

      Törlés
  2. Ha a sütőben is ilyen szépen megsül, az szuper :) Én se szeretem, mikor úszik az olajban a lakás... pedig egy finom fokhagymás-tejfölös lángosért megéri :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem több ideje van a melegtől megdagadni, ezért lesz vastagabb a tészta! És hogy nem úszik az olajban, az külön díjazandó:)

      Törlés
  3. Kirááááááááááááály ötlet!

    Imádom a lángost! Sajtos-tejfölösen, sajtosan, káposztásan, üresen - mindenhogy :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köööööööööööösziiii! Egyre több sós ételt készítek sütőben, viszont egyre több sütés nélküli édességet készítek...Ki érti ezt?!...:)

      Törlés
  4. Nekem nagyon tetszik, én is szoktam,de vizet még nem tettem és a sütőbe és nekem száraz volt. Köszi, a tanácsot, így fogom legközelebb!! Káposzta meg jöhet bármiben !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Judit! Próbáld ki így is. Remélem nem lesz száraz és ízleni fog:)

      Törlés
  5. Hááát...igazi véleményt csak akkor tudnék alkotni, ha küldenél kóstolót...Nyithatom az ablakot....? Elfogyott?? Sebaj, mindkettő istenien néz ki, egészségetekre! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Bizony elfogyott, így kóstolót nem tudok küldeni, viszont elmesélehetem, hogy mennyire volt ízletes: NAGYON!:)))

      Törlés
  6. Hány fokon sütötted és meddig?
    És esetleg megtudhatjuk hogy finom lett-e?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 200 fokra volt állítva a sütőm (ami nem légkeveréses, hanem egy 12 éves darab, gázüzemű)és addig sütöttem, amíg ilyen szép színe lett! Nagyon finom lett (mindenkinek jobban ízlett a sütőben sült verzió, mert nem dominált benne az olaj íze).

      Törlés
  7. A sütős változat ha jól látom a fotón, párnásabb, mint az olajos társa. Mi nagyon szeretjük, szoktam is sütni, de eddig mindig olajban. Kipróbálom legközelebb a sütős verziót is, mindenképp egészségesebb lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod, valóban párnásabb. Szerintem azért, mert több ideje volt meleg levegőn púposodni. Próbáld ki. Várom a visszajelzést:)

      Törlés
  8. Nagyon jó ötlet ! Állagra ugyanolyanok voltak? Eddig nem készítettem (Anyukám szokott, néha) épp az olajszag miatt. Nyáron a lángososnál megeszem az évi 2 db adagomat. Így viszont ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állagra nekem jobban tetszett, mert vastagabbra puffadt fel a tészta és nem dominált benne az olaj íze. Próbáld ki. Én is most csináltam először, még ki kell tapasztalni a sütés hőfokát, a sütési időt, illetve azt is, hogy mikor éedemes betenni a sütőbe a vízzel teli tálat (kicsit előbb, mint a lángosos tepsit, hogy már eleve gőzfüdő legyen, vagy csak a lángossal együtt..) Tök jó lenne, ha együtt ötletelnénk és megosztanánk a tapasztalatokat, ötleteket egymással:)

      Törlés
  9. Ezt a finomságot mindenképp ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    En most probaltam ki ezt a csodalangost ;-)
    Finom de tudni kell rola,hogy egesz mas,mint a jo oreg olajban sult valtozat!
    En 200fokon,legkevereses sutoben keszitettem,ebbol az adagbol 9 kozepes langost kapunk.
    a vizet elore keszitsetek be es ajanlom sutes kozben pici olajjal kenegetni a langoskakat,akkor szep pirosra sulnek.
    De!mind allagra,mind kinezetre messze vannak az olajban sult valtozattol!erre azert szamitsatok!inkabb kenyerlangos jellegu,egy-egy tartalmasabb leveshez (gulyas,bab,lencse),ajanlanam kenyer helyett ha vagizni akartok a vendegek elott ;-) :-D
    reszemrol maradok a "szaftosabb" formatumnal,de kalandnak jo volt! :-))))

    VálaszTörlés