2012. március 19., hétfő

TAVASZ - 6. hét - VASÁRNAP - Meggyrózsa


Mivel tegnapról maradt a fehérboros töltött káposztából, ma csak egy sütemény elkészítését terveztem, hiszen kirándulni megyünk!!! itt találtam rá az almarózsa receptjére, ami nagyon megtetszett (a sütemény elkészítésének fázisai képekkel vannak illusztrálva!) és mivel rózsáról van szó, a rózsa pedig piros színben is gyönyörű, úgy gondoltam, hogy alma helyett meggyzselével tekerem fel. A kisült édességet a megmaradt meggyzselével tálaltam, a többit pedig dobozba tettem és porcukorral szórtam meg, így vittük el a kirándulásra

A meggyzseléből is maradt, hiszen egy egész üveg meggybefőttet használtam fel, így hétfőn grízes tésztát készítek, amihez az öntet most nem lekvár, hanem a meggyzselé lesz.

Hozzávalók (kb. 14 db meggyrózsához):

2 csomag leveles tészta 948 Ft
fél üveg magozott, cukrozott meggybefőtt 145 Ft
1 citrom reszelt héja 
cukor, fahéj, őrölt szegfűszeg
2 evőkanál étkezési keményítő
-------------------------------
összesen kb. 1200 Ft

A fél üveg meggybefőttet levével együtt öntsük bele egy kisebb lábosba (érdemes ellenőrizni, hogy valóban nincs-e benne mag!, nehogy turmixolás közben derüljön ki). Adjunk hozzá 1-2 evőkanál cukrot és forraljuk fel. Főzzük kb. 5 percig, majd húzzuk le a tűzről és botmixerrel kicsit pürésítsük össze. Maradhatnak benne egészben is meggyszemek. Tegyük vissza a tűzre, szórjuk bele a fűszereket és a citrom reszelt héját és alacsony lángon főzzük addig, amíg a keményítőt kikeverjük kevés vízzel. A vizes keményítőt öntsük a meggyes alapba és főzzük sűrűre. Húzzuk le a tűzről és hűtsük ki.

A leveles tésztát az itt látható módon készítsük elő, annyi különbséggel, hogy a kiterített tésztára ne tegyünk se cukrot, se fűszereket. Vágjuk el a tésztát hosszában a derelye vágóval, kenjük meg egyenként a csíkokat a meggyzselével és tekerjük fel. Kipróbáltam úgy is, hogy a kiterített tésztát keresztbe vágtam fel, hogy több rózsát kapjak a végén, de így inkább csigák lettek, semmint rózsák, viszont ez az ízéből semmit nem vont le.

A rózsákat tűzzük meg fogpiszkálóval a leírt módon és tegyük őket sütőpapírral bélelt tepsibe.


Előmelegített sütőben, 220 fokon kb. 25 percig süssük. A tepsi alá tegyünk egy vízzel töltött másik tepsit, hogy a sütemény alja ne égjen meg.

Melegen a meggyzselével, hidegen pedig porcukorral meghintve tálaljuk. 

3 megjegyzés: