2012. március 5., hétfő

TAVASZ - 4. hét - PÉNTEK - Tejfölös-tárkonyos zöldbab héjában sült burgonyával



Tejfölös-tárkonyos zöldbab héjában sült burgonyával
Benéztem a hűtőmbe, hogy az esti vacsorához ötletet merítsek és találtam egy üveg mamám által eltett zöldbabot. A szokásos zöldbabfőzeléknél valami izgalmasabbra vágytam, ezért keresgélni kezdtem a neten zöldbabos ételeket és a mindmegette.hu oladlon talátam is egy könnyen elkészíthető receptet, ez következik most:
Hozzávalók:

1 üveg zöldbab 205 Ft
1 nagyobb hagyma 25 Ft
3 gerezd fokhagyma
2 db paprika 138 Ft
1 db paradicsom
pirospaprika
15 dkg füstölt kolbász (mamámtól kaptam, finom házi)
1 evőkanál tárkony
1 nagy pohár tejföl 179 Ft

olaj
esetleg 1 db hegyes erőspaprika

1 kg kisebb burgonya 105 Ft
---------------------------------
összesen kb. 700 Ft + a kolbász

A hagymát tisztítás után vékony karikákra szelem és kevés olajon üvegesre párolom. Hozzáadom az aprított fokhagymát is. Közben a paprikát, paradicsomot megmosom és kisebb kockákra vágom, a zöldbabról pedig leöntöm a levét. A megpárolódott hagymát lehúzom a tűzről és elkeverem benne a pirospaprikát, visszateszem a tűzre és hozzáadom a zöldbabot, paprikát, paradicsomot, sót. Jól összekeverem, aláöntök másfél dl vizet és a zöldségeket puhára főzöm.

A burgonyákat alufóliával bélelt sütőrácsra teszem és 200 fokos sütőben puhulásig sütöm (az én sütőmben 1 óra kellett hozzá)

Egy evőkanál lisztet kézi habverővel csomómentesre keverek kevés vízzel, majd beleöntöm a tejfölt és a tárkonyt.

A kolbászt karikára vágom és hozzáadom a megpuhult zöldségekhez. 3-4 percig főzöm, majd az egészre ráöntöm a tejfölös-tárkonyos habarást. Besűrítem.

A megpuhult burgonyák héját lehúzom, félbevágom, megsózom és rászedem a tejfölöf-tárkonyos zöldbabot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése