2012. március 19., hétfő

TAVASZ - 6. hét - SZERDA - Kenyérlángos

                                             Anyukám kenyérlángosa...
                                           ...és a sajátom

Tökéletes pizzát helyettesítő étel, legalábbis nálunk. SŐT! Szerintem finomabb is olasz kollégájánál! A tésztája egyszerűen elkészíthető és még az én 14 éves gáztűzhelyem sütőjében is tökéletesre süthető. Bármilyen általunk favorizált feltét kerülhet rá. Anyukám egy tejfölös-sajtos, illetve egy tejfölös-sajtos-szalonnás változatot készített, jómagam pedig egy sonkás-kukoricás-petezselyemzöldes, sajttal megszórt változatot, aminek felét magam és párom ízlése szerint hagymával tettem gazdagabbá.
Hozzávalók 4 db a második képen látható téglalaphoz:

a kenyérlángoshoz:
20 dkg főtt, áttört burgonya 20 Ft
fél kg liszt 80 Ft
2,5 dkg élesztő
1- 1 és fél dl tej 20 Ft

csipet cukor
----------------
összesen 140 Ft

feltétnek:
1 kis konzerv morzsolt kukorica 138 Ft
10 dkg sonka 140 Ft
fél csokor petrezselyemzöld 35 Ft
15 dkg Trappista sajt 180 Ft
-----------------
összesen 500 Ft

Az élesztőt morzsoljuk bele egy kisebb tálba, szórjuk meg egy csipet cukorral, öntsük rá a langyos tejet, takarjuk le és hagyjuk 5-10 perc alatt felfutni.

Nagyobb tálban keverjük össze a lisztet a főtt, áttört burgonyával, sóval és a felfutott élesztővel. Jól gyúrjuk össze, borítsuk lisztezett felületre, ott is gyúrjuk át, majd tegyük vissza a keverőtálba és letakarva hagyjuk fél órát kelni.

Lisztezett felületen nyújtsuk ki kb. fél cm vastagságúra (vékonyabbra is lehet, mert a tészta sütés közben emelkedni fog), tegyük rá a csíkozott sonkát, szórjuk rá a kukoricát és aprított petrezselyemzöldet, reszeljünk rá sajtot és a tepsi méretétől függően vágjuk 2 vagy 4 darabba.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, tegyük bele óvatosan a kenyérlángost és forró sütőben süssük meg.


2 megjegyzés:

  1. Képzeld olyan sikert arattam vele, hogy ma is ezt kérték a fiúk ebédre:)

    VálaszTörlés
  2. Minél többször készítem el, annál jobb ötleteim vannak, amit meg is osztok a kedves blogolvasókkal:)
    A tejfölbe például kevertem egy kis fűszert (ételízesítő, fokhagymás keverék), ettől nagyon jó íze lett, valamint a feltéteket megszórtam egy kis curryporral.
    A szegedi kosarasok imádják:)

    VálaszTörlés