2012. március 27., kedd

1 hét - hétszer 1 kekszes finomság - KEDD - Őszabarack süti


Ki ne emlékezne a vidéki lakodalmak süteményes tányérjaira, melyeken ott díszelgett legfelül az őszibarack sütemény!...Gyermeki szemeim felcsillantak, amikor megpillantottam a gyönyörű, színes cukormázban pompázó édességet és (most már bevallhatom) egy-egy óvatlan pillanatban mindegyik tányérról elcsentem az összes darabot...Mégsem készítettem el soha, mert úgy gondoltam, túl nagy macera. Viszont most, amikor kekszes édességeken törtem a fejem, eszembe jutott, hogy darált kekszből is el lehetne készíteni. Hiszen ez a massza könnyen formázható, az őszibarack sütemény hagyományos krémével a két félgömb ugyanúgy összeragasztható és piros cukormázzal ugyanúgy beszínezhető. Így is lett és finom lett!
Hozzávalók:

kekszes masszához:
25 dkg darált háztartási keksz 150 Ft
12,5 dkg margarin 145 Ft
10 dkg porcukor
pár evőkanál őszibarack lekvár
kevés rum aroma
kevés folyadék (nálam most tej)

krémhez:
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
5 dkg margarin
kevés rum aroma
15 dkg porcukor
2 evőkanál őszibarack lekvár

színes cukormázhoz:
5 dkg cukor
színes ételfesték (piros, sárga, zöld)
-----------------------------------
összesen kb. 600 Ft

A kekszes masszához a darált kekszet morzsoljuk össze egy nagyobb tálban, majd keverjük hozzá a porcukrot, a rum aromát, a lekvárt és annyi tejet, hogy egy ne morzsalékos, hanem egy jól összeálló, könnyen formázható masszát kapjunk. Formázzunk belőle nagyobb gömböket és tegyük mélyhűtőbe, hogy kicsit megdermedjenek (így könnyebb lesz félbevágni őket).

A krémhez keverjük ki a margarint a porcukorral, majd adjuk hozzá a kakaóport, a rum aromát és a lekvárt.

A kekszes gömböket éles késsel vágjuk ketté, majd a két félgömböt ragasszuk össze a krémmel.

A cukormázhoz a cukrot osszuk szét három kistányérba és mindegyiket külön-külön színezzük be kevés életfestékkel. A krémmel összeragasztott gömböket forgassuk meg egyenként a különböző színű cukrokban és tegyük tányérra őket.

Jól lehűtve fogyasszuk.

TIPP: a két kekszes félgömböt krém helyett a maradék őszibarack lekvárral is összeragaszthatjuk.

5 megjegyzés:

  1. Bár ételszínezéket nem szoktam használni, de ehhez a sütihez tényleg elmaradhatatlan. Ez a süti a kedvencem!!! Annyira imádom! De eddig még tényleg csak lagzikban ettem (az meg már jó rég volt, még valamikor gyerekkoromban, mert mostanában már nem divat a lakodalom - legalábbis nálunk már egyre ritkább).
    Köszi a receptet, ellopom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon ritkán használok ételszínezéket, de valóban van olyan recept, amihez kell. Több helyen olvastam természetes színezék használatáról (pl. céklalé), de így még nem próbáltam "színezni" semmit.

      Szívesen, várom a visszajelzéseket:)

      Törlés
  2. A céklalé is tökéletes amúgy én szoktam használni! a színezéket mi kiiktathatjuk az étrendünkből, de sajnos megkapjuk a dózisunkat, ha akarjuk, ha nem minden félkész élelmiszerrel. Úgyhogy azt gondolom, amilyen ritkán használjuk fel tudatosan, kibírja a szervezetünk :) Ezt az őszibarackos receptjét anno eleve úgy kaptam, hogy betöltött keksz sütemény készen leporcukrozva, aztán később jöttem rá, hogy valaki csak leredukálta a bonyodalmakat vele, és ez az őszibarack. Nekem az esküvőmre készített gyönyörűeket a szomszéd Zsuzsa néni :)

    VálaszTörlés
  3. Klasszik lakodalmi süti, igen-igen!!!

    VálaszTörlés
  4. az a baj, annak nem ez a receptje.. azt is mondhatnám, ez köszönő viszonyban sincs vele.

    VálaszTörlés