2012. március 26., hétfő

1 hét - hétszer 1 kekszes finomság - HÉTFŐ - Dinnye süti

Ezen a héten sütés nélküli, kekszes finomságokat fogok mutatni. Lesz itt süti darált kekszből, egész háztartási kekszből és vajas kekszből is. Ez az egyszerű alapanyag ezerféleképpen felhasználható. Mindenkinek azt javaslom, hogy tartson otthon a konyhájában fél kg darált kekszet, mert ha hirtelen valami finom édességre vágyna vagy váratlan vendégek érkeznének, akkor pillanatok alatt össze lehet hozni belőle egy kis finom édességet, például a most következő dinnye sütit is.
Nagylányom farsangján találkoztam először ezzel a sütivel. Gyermekeimnek annyira megtetszett, hogy percenként szaladtunk a büfébe vásárolni egyet-egyet. 10 perc elteltével azonban már egy darab sem volt belőle. Szomorú arcukat látva megígértem nekik, hogy otthon én is készítek ilyen finomságot és mivel a gyermekeknek tett ígéret szent dolog, most meg is valósítottam ezt a sütés nélküli, nagyon gyorsan elkészíthető édességet. Mondanom sem kell, nagy sikert aratott otthon is, így bezsebelhettem néhány puszit érte...hát igen, ezért érdemes csinálni!...
Hozzávalók 32 db a képen látható dinnyéhez:

piros rész:

20 dkg darált keksz 120 Ft
12,5 dkg margarin 125 Ft
10 dkg porcukor 17 Ft
piros ételfesték (nekem málna piros volt otthon, ennek kb. a felét használtam fel, szerintem elértem vele a szép piros színt, lehet természetes ételszínezéket is használni, több helyen olvastam már, hogy céklalével festenek pirosra ételeket)
kevés rum aroma
kevés meggylé

zöld rész:

30 dkg darált keksz 180 Ft
12,5 dkg margarin 125 Ft
10 dkg porcukor 17 Ft
zöld színű ételfesték (kb. a 2/3 részét használtam fel)
kevés tej

a magok pöttyözéséhez:
felolvasztott étcsoki vagy csokimáz (1 evőkanál porcukor kikeverve 1 evőkanál cukrozatlan kakaóporral, majd elkeverve annyi forró vízzel, hogy sűrű állagú máz legyen)
---------------------------------
összesen kb. 650 Ft

Gyúrjuk össze a piros rész hozzávalóit annyi meggylével, hogy egy ne morzsalékos, hanem egy könnyen formázható, nem széteső masszát kapjunk. Osszuk 8 egyenlő részre, a részekből formázzunk golyókat és tegyük félre.

A zöld rész hozzávalóit gyúrjuk jól össze annyi tejjel, hogy egy szintén könnyen formázható, nem morzsalékos masszát kapjunk. Ezt is osszuk 8 egyenlő részre, a részekből formázzunk golyókat, majd két kezünk segítségével lapogassuk ki a tenyerünkben úgy, hogy egyenletes vastagságú, kör alakú lapot kapjunk. Ebbe a kör alakú lapba egyenként csomagoljunk bele egy-egy piros golyót úgy, hogy a zöld rész mindenhol egyenletesen befedje a piros részt. Az így kapott 8 db "dinnyét" tegyük be a fagyasztóba 15 percre, hogy jól megszilárduljon.


Az idő letelte után vegyük ki és egy jó éles késsel vágjuk először ketté a dinnyéket, majd vágott felükkel lefelé fordítva újból felezzük el. Egy dinnyéből így 4 szeletet kapunk. Lehet még tovább felezni, ha 8 kisebb szeletet szeretnénk.

A csokit olvasszuk fel gőz fölött vagy készítsük el a mázat a fentebb írtak szerint (én mázzal pöttyöztem) és egy kihegyezett gyufa végével (vagy fogpiszkáló végével) pöttyözzünk magokat a piros részbe. A pöttyözés végrehajtására jöhetnek a gyerekek segíteni.






2 megjegyzés: