2012. április 27., péntek

A TEÁZÁS ÖRÖMEI 3. - Narancsvirág-szirommal ízesített kínai Oolong tea

                                                 a teafű...
A teaboltban most erre a teafűre esett a választás. Mindenképpen ízesített teafüvet szerettem volna venni és mivel nagyon "bejött" az Oolong tea, ebben a teafajtában keresgéltem. Az első pozitív benyomás a teafüves zacskó kibontása után ért, amikor megcsapta orromat a finom narancsos illat. Az ízlelőbimbóim rögtön működésbe kezdtek és azonnal elkészítettem magamnak egy bögre teát. A második pozitív benyomás a tea kortyolgatása közben érzett narancsos íz volt, ami különlegessé tette a már ismert Oolong tea ízét. Tapasztalatom szerint az Oolong tea azon teafüvek közé tartozik, mely második felöntésre még inkább kiadja a teafű ízét, zamatát. Ezzel az ízesített változattal is ez a helyzet.


A 100 grammos teafű ára 1490 Ft.

Az Oolong teafüvek jótékony hatásairól már írtam, érdemes még egyszer átnézni ezeket a szervezetünkre oly jó hatást kifejtő, pozitív tulajdonságokat. Én egyre inkább hiszek a minőségi teázásban és biztos vagyok benne, hogy idősebb koromra a szervezetem meghálája ezt a fajta gondoskodást. Naponta kétszer fogyasztok teát, munkából hazaérve a délutáni órákban először, majd este másodszor. Leginkább a forró vízzel teli kádban szeretem elszűrcsölni vagy a tv előtt ülve kortyolgatni. Több helyről hallottam visszajelzésként, hogy azért nem teáznak, mert bár régen kipróbálták és hisznek is a szervezetükre gyakorolt jótékony hatásában, de túl macerásnak ítélték egy idő után a teafű áztatásával kapcsolatos teendőket, ezért leálltak a teázással. Véleményem szerint kevesebb időbe telik a teafű ilyen módon történő elkészítése, mint a filteres változat (összehasonlításként a gyorsrizs-nem gyorsrizs dillemmát szeretném példaként felhozni: bebizonyított tény, hogy a gyorsrizs sem készül el hamarabb a hagyományos rizsfőzési eljárásnál, viszont az íze meg sem közelíti a hagyományos módon megfőtt rizs ízét). A filteres változatnál amíg egy kanna vízet felforral az ember és abban még legalább 5 percig áztatja a filteres teafüvet, majd ízesíti cukorral, citromlével, az több idő, mint 90 fokosra felmelegített vízben pontosan 2 percig áztatni ezt a fajta teafüvet. (a filteres teafüvekről érdekes olvasmányt találtok ezen az oldalon, szakértő írja le a filteres teaá negatív tulajdonságait). A másik kritikai megjegyzés az, hogy nem lehet mérni a víz hőfokát, honnan tudja az ember, hogy mikor kellően forró a víz? Én a következőképpen járok el - ösztönös és nem tudományos módon -: felteszem a bögre vizet melegedni és amikor gyöngyözni kezd az alja - és még nem forr - akkor elzárom alatta a gázt (ez pár perces mutatvány) és már áztatom is a teafüvet. A teatojás résein kifolyó teafű darabok miatt pedig nem szűröm le a teát, szerintem felesleges, mert ezek a vízzel telitett darabok, lévén, hogy nehezebbek a víznél, lemennek a bögre aljára és hacsak őrült módon nem kevergetjük a teát fogyasztás közben -miért is tennénk ilyet...- akkor azok kortyolgatás közben is lent maradnak a bögre alján. A kiürült bögréből pedig egy laza mozdulattal kiboríthatjuk őket. Szerintem sikerült megcáfolni a legtöbb negatív megjegyzést. Viszont ha valaki lustaságból nem készít teát, arra nem tudok megoldást és ellenérvet felhozni:)
A teafüvet a már leírt módon 90 fokos vízeben, 2 percig kell áztatni. A második felöntés ugyanígy zajlik, érdemes kétszer felhasználni ugyanazt a teafüvet.

1 megjegyzés: