2012. május 3., csütörtök

Epres habkarika


Kimaradt négy tojásfehérjém, amit jó háziasszonyként nem dobhattam ki, ezért készült ma desszertnek ez a habkarika. Az ötletet HajniZoli-nál láttam, akik gyönyörű habcsóktortákat készítettek. Kezdődik az eper szezon és bár még nem lehet igazán finom epret kapni, illetve csak jó borsos áron lehet, azért vettem pár szemet ebből a nálunk igen nagy népszerűségnek örvendő gyümölcsből. Ez került a habkarika közepébe, az olvasztott csokival együtt, mintegy megkoronázva az amúgy is nagyon finom édességet:)

Hozzávalók (kb. 18 db habkarikához)

4 tojás fehérje 200 Ft
20 dkg porcukor 107 Ft
csipet só
kevés vanília aroma
kevés piros színű ételfesték

18 szem eper 256 Ft

9 dkg étcsokoládé 299 Ft
---------------------------
összesen 865 Ft

A tojásfehérjét kezdjük el felverni a sóval és amikor már kifehéredett, apránként szórjuk hozzá a porcukrot és verjünk belőle kemény habot. Közben öntsük bele a vanília aromát és a piros színű ételfestéket is.

A rózsaszín habot töltsük habzsákba és sütőpapírral bélelt tepsibe nyomjunk karikákat. Az én régi sütőmben 150 fokon szárítottam őket másfél óráig úgy, hogy egy fakanállal kitámasztottam a sütő ajtaját.

A kiszáradt habkarikákat tegyük tálcára és helyezzünk a közepükbe egy megmosott és szárától megfosztott eperszemet.

A csokit gőz fölött olvasszuk meg és az epres habkarikákat csíkozzuk meg vele.

Én azonnal nekiestem az édességnek, de másnapra lett igazán finom és puha.


3 megjegyzés:

  1. Azt hiszem erre mondják, hogy egyszerű de nagyszerű! Habcsók, eper, csoki együtt...hmmmm, kérek én is! :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen jól néz ki! Így eperrel is nagyszerű! Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nyam-nyam, nekem ez a habkarikás epres "cucc" nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés