2012. április 18., szerda

TAVASZ - 8. hét - SZERDA - Zöldbabfőzelék sajtkrémmel töltött rántott sonkatekercsekkel



Megint kaptam mamikámtól egy üveg finom, őáltala eltett zöldbabot, amiből az egyik kedvenc főzelékemet főztem meg. Feltétként sajtkrémmel töltött sonkatekercset készítettem rántva, amit szokás szerint sütőben sütöttem meg. A gyerekek főleg a sonkatekercset fogyasztották, így legközelebb tripla adagot csinálok nekik:) Kacérkodtam azzal, hogy a panírozáshoz a finomliszt helyett kukoricalisztet használok, de  végül óvatos duhaj voltam és maradt a hagyományos bunda.
Hozzávalók 5 főre (3 gyermek, 2 felnőtt):

a zöldbabfőzelékhez:
1 üveg zöldbab
1 kis fej hagyma 10 Ft
1 gerezd fokhagyma
olaj
1 kis pohár tejföl 80 Ft (vegyünk el belőle kb. 1-2 evőkanálnyit a sonkatekercs krémébe)
3 evőkanál liszt
1 teáskanál pirospaprika
kevés ecet
kevés cukor

a sonkatekercsekhez:
15 szelet sonka (nálam Sümegi sonka) 210 Ft
10 dkg tömlős sajtkrém 187 Ft
kevés tejföl
kevés reszelt sajt
kevés aprított petrezselyemzöld

panírozáshoz:
1 tojás 50 Ft
liszt
zsemlemorzsa
--------------------------------
összesen kb. 600 Ft

A zöldbabfőzelékhez a hagymákat tisztítás után vágjuk apróra és kevés olajon először a vöröshagymát pároljuk meg, majd adjuk hozzá a fokhagymát is. 1-2 perc pirítás után borítsuk hozzá a zöldbabot levével együtt és öntsünk rá még egy üveg vizet is (a zöldbab üvegét használjuk mércének). Sózzuk meg és főzzük újraforrástól számítva 3-4 percig (ha friss zöldbabot használunk, akkor a zöldbab puhulásáig főzzük). Közben sózzuk meg.

A 3 evőkanál lisztet vegyítsük össze a pirospaprikával és keverjük csomómentesre kevés vízzel, majd adjuk hozzá a tejfölt is. Kézi habverővel jól dolgozzuk el a habarást. A zöldbab főzővizéből tegyünk hozzá pár merőkanállal, keverjük el és az egészet borítsuk hozzá a zöldbabhoz. Főzzük sűrűre. Közben ízesítsük a főzeléket kevés cukorral. Zárjuk el alatta a gázt és a legvégén adjunk hozzá ízlés szerinti ecetet (én 1 evőkanálnyit tartottam szükségesnek).

A sonkatekercshez a tömlős sajtkrémet nyomjuk egy tálkába, keverjük hozzá a tejfölt, a petrezselyemzöldet és kevés reszelt sajtot (jól kenhető, de nem híg állagú krémet kell kapnunk). Mindegyik szelet sonka egyik szélére kenjünk a krémből és tekerjük fel. Panírozzuk ki a hagyományos módon és tegyük olajjal kikent hőálló tálba. Tetejüket locsoljuk meg némi olajjal és előmelegített sütőben, 200 fokon süssük ropogósra.

TIPP: mivel szezonja van, aprított medvehagymát is keverhetünk a krémbe.


1 megjegyzés: