2012. június 22., péntek

NYÁR - 14. hét - PÉNTEK - Paradicsomos sült burgonya



Ezt az igazán egyszerű, de annál ízletesebb receptet Katánál láttam és rögtön eldöntöttem, hogy pénteken mi kerüljön az asztalra. Uborka salátát készítettem mellé. Ez a recept is bizonyította, hogy az egyszerű étel is hatalmas sikert arathat: a 1,5 kg burgonyából készült fogás az utolsó szemig elfogyott és jóleső érzéssel zsebeltem be kiscsaládomtól a dicséreteket:)

Hozzávalók 5 főre (3 gyermek, 2 felnőtt):

1,5 kg újburgonya 298 Ft
1 kis sűrített paradicsom 46 Ft
4 gerezd fokhagyma
fél citrom leve
1 csokor petrezselyemzöld 85 Ft
4 evőkanál olaj

1 kígyó uborka 140 Ft
ecet, cukor
---------------------------------
összesen 570 Ft

A burgonyát tisztítsuk meg és vágjuk hasábokra. 

Az olajat keverjük össze a sűrített paradicsommal, a zúzott fokhagymával és öntsük a burgonyára, majd jól keverjük össze. Sózzuk meg és borítsuk sütőpapírral bélelt tepsibe.

200 fokon süssük puhára és pirosra a burgonyát. A sütés vége előtt pár perccel locsoljuk meg citromlével és szórjuk meg az aprított petrezselyemmel (én csak a felét locsoltam és szórtam meg, mert lánykáim nincsenek oda a citromléért, de végül az ő felük gyorsan elfogyott és jóízűen elfalatoztak a mi citromlével és petrezselyemzölddel ízesített felünkből is:))

Az uborka salátát hagyományos módos készítsük el (burgonyát vágjuk nagyon vékony karikákra, sózzuk meg, hagyjuk állni 15 percig, jól nyomkodjuk ki és tegyük bele 5 evőkanál cukorral és 5 evőkanál ecettel elkevert kb. 3 dl vízbe)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése