2012. június 23., szombat

NYÁR - 14. hét - SZOMBAT - Zöldborsókrém leves


Nagymamám és anyukám zöldborsó levesének nincs párja, ezért én nem is szoktam főzni, csak őket kérem meg a zöldborsó szezon idején, hogy lepjenek meg minket a remekművel. A levesbe főzött hagyma elfogyasztása évek óta az én privilégiumom (mondjuk más nem is szereti...) Régebben a kukában kötött ki az a finom levesbe főzött hagyma, de gasztronómiai öntudatra ébredésem óta nem engedem kidobni! Ha a zöldség boltba bemenve és a rám kacsintó zöldborsót meglátva olthatatlan vágyat érzek egy finom zöldborsó leves megfőzésére, akkor ezt a krémlevest készítem. Egyszerű, finom, egészséges, mindenki szereti és általában nem szokott maradni a következő étkezésre:)

Hozzávalók:

1 csokor újhagyma 139 Ft
1 sárgarépa 45 Ft
fél kg zöldborsó 199 Ft
fél csokor petrezselyemzöld 25 Ft
1 liter zöldségleves (lehet zöldségleves kockából is)
kevés főzőtejszín (kihagyható)
só, bors
cukor
olaj
---------------------------------------------------
összesen 410 Ft

A gyerekekre bízzuk rá a zöldborsó pucolását (nagyon ügyesek benne) és addig mi tisztítsuk meg a répát és vágjuk kisebb kockára, az újhagyma fehér részét pedig karikázzuk fel és egy közepes lábosban kezdjük el párolni kevés olajon. Nagyon hamar meg tud égni, úgyhogy 1-2 perc után már adhatjuk is hozzá a répát és a közben megtisztított borsót.

3-4 perc pirítás után öntsük fel a zöldségalaplével, ízesítsük sóval, borssal és kevés cukorral, majd lefedve főzzük puhára.

A gázról lehúzva botmixerrel keverjük simára, majd visszatolva a tűzre szórjuk bele az aprított petrezselymet és kevés tejszínnel tegyük krémesebbé. Forraljunk rajta egyet és már kész is.

Én most nem készítettem hozzá levesbetétet, de akár pirított kenyérkockát, akár pirított bacont vagy sonkát is tálalhatunk hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése