2012. augusztus 6., hétfő

NYÁR- 18. hét- HÉTFŐ -Diópuding


Önmagában is nagyon finom édesség, de szerintem kicsit sűrűbbre főzve bármelyik karácsonyi (de nem csak karácsonyi!) sütemény vagy torta töltelékének is tökéletesen alkalmas krém:)

Hozzávalók:

3 dl tej 44 Ft
2 dl habtejszín 148 Ft
4 evőkanál cukor
5 dkg darált dió (anyukámtól kaptam)
1 zacskó főzős vaníliás pudingpor 95 Ft
1 zacskó vaníliás cukor 37 Ft
5 dkg aszalt sárgabarack 149 Ft

díszítésnek+a pohár (vagy tálka) aljára reszelt csoki vagy csokidara
----------------------------------------
összesen kb. 500 Ft

A pudingport keverjük ki csomómentesre 8 evőkanál tejjel, majd öntsük hozzá a többi tejet, a habtejszínt, keverjük hozzá a cukrot, a vaníliás cukrot, a darált diót, az apróra vágott aszalt sárgabarackot és alacsony lángon sűrítsük be.

5 kisebb pohár vagy tálka aljára szórjunk a reszelt csokiból vagy csokidarából és egyenletesen osszuk el bennük a sűrűre főtt diós pudingot. Még forrón szórjuk meg mindegyiket a maradék csokidarával és hűtsük ki. (én nem bírtam kivárni, hogy meghűljön és még melegen megettem...:))

3 megjegyzés:

  1. Ez valóban kitűnő karácsonyi édesség. jaj, nem mintha most nem fogyasztanám el szívesen:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a diót, nem csak karácsonykor:) Nagyon jó ötlet pudingban is és töltelékként is:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak tűnik a kép és a leírás alapján, kipróbálós! :)

    VálaszTörlés