2012. május 31., csütörtök

1 hét-hétszer 1 töltött finomság - CSÜTÖRTÖK - Gombás galuskával töltött hagyma


Na ez az a fogás, amit csak két főre készítettem el, mert szinte tuti biztosra vettem, hogy a gyerekek a hagymát nem fogják megenni. Így nekik maradt a gombás galuska tejföllel, hagyma nélküli tálalásban, a páromnak és nekem pedig a hagymás verzió. Írtam már, hogy imádjuk a hagymát (főleg én), akár pirítva, párolva, sütve vagy főve, bárhogyan jöhet. Így is remek volt! Nem érvényesült a hagyma csípős íze, hiszen az előfőzés nem csak megpuhította, hanem el is vette a kellemetlenebb ízét.

Hozzávalók 2 főre:

2 nagyobb hagyma 65 Ft
só, vegeta

2 db gomba 85 Ft
só, bors
borsikafű
petrezselymezöld

2 tojás 100 Ft
liszt

tejföl
vaj
--------------------------
összesen 250 Ft

A hagymákat tisztítsuk meg, majd vágjuk le a kalapjukat, valamint az aljukból egy keveset, hogy meg tudjanak állni és ne billegjenek. Az így előkészített hagymák közepét vágjuk ki úgy, hogy kb. fél cm vastagságú maradjon a küldő réteg (kikaparni nem lehet a hagyma belsejét, ezért én fogtam egy kést és körbevágtam azt a részt, amit ki szeretnék szedni - az alma magházát távolítjuk el hasonló módon - és az így fellazított részt óvatosan, hogy a külső rész egyben maradjon, kinyomtam a hagymából). Az üreges hagymákat 2-3 percre forrásban lévő, sóval és vegetával ízesített vízbe tegyük, majd vegyük ki. A vizet hagyjuk benne a lábosban, ebben fogjuk ugyanis kifőzni a galuskát.

A galuskához habosítsuk fel a két tojást, majd keverjünk hozzá annyi lisztet, amennyivel egy jól szaggatható masszát kapunk. Öntsünk még vizet a sós-vegetás alapléhez, forraljuk fel és szaggassuk bele a galuskatésztát. Főzzük 3-4 percig, majd szűrjük le.

A gombákat a gyerekek már megpucolták ás apró kis kockákra vágták. A hagyma belsejéből vegyünk el keveset (a többit tegyük félre a holnapi ételhez), vágjuk apróra és kevés olajon pirítsuk sárgára. Keverjük hozzá a gombát, sózzuk és borsozzuk meg, majd minden vizet főzzünk el alóla. Ezután keverjük hozzá a kifőtt galuskát, az egészet szórjuk meg kevés aprított petrezselyemmel, pirítsuk 2-3 percig és kész is.

Az előfőzött hagymát rakjuk kivajazott hőálló tálba és töltsük meg a gombás galuskával. Tetejére locsoljunk kevés tejfölt, tegyük rá a lenyisszantott kalapjukat, morzsoljunk a tetjeére kevés vajat és toljuk előmelegített sütőbe, ahol 200 fokon süssük 12-15 percig.

8 megjegyzés:

  1. Szenzációsan jó ötleteid vannak!!!

    Én is nagyon szeretem a hagymát, újhagyma szezonban csak úgy tobzódtam :-)) Haraptam, mint a kiflit :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!!!:):):)

      Szerintem ezt is harapni fogod!...:)

      Törlés
  2. Érdekes ez a nokedlis verzió. Én húsos stb. töltelékkel szoktam készíteni, előfőzés nélkül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A húsos töltelékre is vevő lennék:) Gondolom a hús miatt tovább párolódik a sütőben, ezért nem kell előfőzni a hagymát?!

      Törlés
  3. Pont ezt akartam mondani, az én gyerekeim sem ennék meg szerintem:) De nagyon jó ötlet, én szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lehet panaszom a gyerkőceimre, mert azért elég sok mindent megesznek, nem válogatósak! Azt hiszem gyerekkoromban én sem mentem volna át a szomszédba egy kis töltött hagymáért...:)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Ha szereted a hagyma-gomba-nokedli triót, akkor nem fogsz csalódni:)

      Törlés