2013. április 18., csütörtök

Reszelt túrós eper nélkül:(


Szomorúságot kizárólag azért érzek, mert nem kaptam szép epret ebbe a sütibe, pedig annyira beleéltem magam. Már elképzeltem az utoljára tavaly kóstolt finom, édes eper ízét a számban és azt is, ahogy a gyerkőcök nyammogják elégedetten az eperrel dúsított túrós süteményt...az eperhiányt leszámítva azonban nincs okom szomorkodni, mert nagyon finom lett a végeredmény! Nagyon örülök, hogy az Illéskrisznél látott kakaómentes változatot még aznap megsütöttem. Egyrészt régen ettünk már túrós édességet, másrészt pedig szeretem a jól megszokott ételeket új köntösben látni (aki nem tudná, ennek a süteménynek az eredeti verziójában kakaóport is kell a tésztába keverni). Szóval a végeredmény egy nagyon puha tészta, mennyei túrós réteggel a közepén!...Újítás részemről a gyümölcs lett volna a túróban és addig úgysem nyugszom, amíg ki nem próbálom eperrel is ezt a finomságot:)

Hozzávalók egy kisebb tepsihez (pl. 15*25 cm-es):
a tésztához:
25 dkg liszt 40 Ft
15 dkg puha vaj 114 Ft (500 grammos Ráma Harmóniával számolva)
2 tojás sárgája 80 Ft
10 dkg cukor 28 Ft
fél csomag sütőpor 19 Ft
1 evőkanál tejföl
----------------------------
összesen kb. 300 Ft

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze (ha túl lágy lenne, adjunk hozzá még lisztet), majd felezzük el. Az egyik felét hűtőbe, a másikat pedig fagyasztóba tegyük (kell neki idő, hogy teljesen megdermedjen és le tudjuk reszelni)

a töltelékhez:
fél kg túró 359 Ft
10 dkg cukor 28 ft
1 teáskanál vanília aroma
1 citrom reszelt héja 45 Ft
2 evőkanál búzadara
2 tojás felvert habja
csipet só
-----------------------
összesen kb. 480 Ft

A túrót törjük át villával, hogy ne legyenek benne nagyobb részek, majd keverjük össze a cukorral, aromával, citrom reszelt héjával, a búzadarával, a csipet sóval, végül pedig óvatosan dolgozzuk hozzá a kemény fehérje habot is (és az apróra vágott epret...).

A hűtőben lévő tésztát vegyük ki és lisztezett felületen nyújtsuk ki a tepsink méretének megfelelő nagyságúra. Helyezzük át a tepsibe, borítsuk rá a túrós krémet (szépen egyengessük el a tésztán), majd a fagyasztóból kivett tésztadarabot a reszelő nagy lyukú fokán reszeljük rá. AZ egészet toljuk előmelegített sütőbe és 200 fokon süssük kb. 40 percig.

Porcukorral meghintve tálaljuk (nálam kimaradt a porcukrozás).

4 megjegyzés:

  1. Ne szomorkodj az eper miatt, nekem így is küldheted....nyithatom?? ;-)))

    VálaszTörlés
  2. Kakaósan szoktam én is és ordával, de így is nagyon finom lehet. Gyümölccsel megbolondítva, nyammmm:-) nagyon jó ötlet ez a kakaó nélküli verzió!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem eper nélkül is mennyei lehetett az íze! Majd legközelebb készítsz eperrel is :)

    VálaszTörlés