2013. április 11., csütörtök

Vajas pogácsa sajttal


Nagyon nagy hévvel álltam neki ezen pogácsa elkészítésének, mert Nassoló Naplopó bevezetője ígéretes volt. Limaránál látta a receptet, ami többünknek garancia a finom sósságokra, úgyhogy gondoltam, tuti pogi lesz. Nos, végül az is lett, de valami hibádzott a receptben. Mégpedig a vaj és a nedves hozzávalók mennyisége. Nem volt egyértelmű, hogy a 30 dkg vajból mennyi kerül a tésztába és mennyit kell felolvasztani. Ezen kívül a megadott liszthez képest túl sok volt a nedves hozzávaló, ezért plusz mennyiség hozzáadásával kellett feljavítani a tésztát. Viszont ezen bakikat leszámítva és több sót adva a tésztához, igazán finom pogácsák születtek. Reggelihez forró kakaó mellé fogyasztottuk, valamint a tízórais dobozokba is került pár darab...:)

Hozzávalók:
eredetileg 60 dkg liszt, nekem több kellett
eredetileg 2 teáskanál só, ami az első adag megkóstolása után kevésnek bizonyult, így utólag minden sületlen pogácsát megsóztam és úgy tettem a sütőbe
30 dkg vaj
1 tojás
35 dkg tejföl
3 dkg élesztő
eredetileg nem írt a recept cukrot, én 1 teáskanálnyival futtattam fel az élesztőt

a kenéshez kevés tej és reszelt sajt

A tejföl felét keverjük össze 1 teáskanál cukorral, langyosítsuk meg és öntsük rá az elmorzsolt élesztőre. Lefedve hagyjuk felfutni.

A lisztet mikróban kicsit melegítsük meg, majd vegyítsük össze a sóval és alaposan morzsoljuk el 25 dkg vajjal (a maradék vajat neveztem ki önhatalmúlag olvasztásra). Ezután adjuk a tésztához a tojást, a felfutott élesztőt és a megmelegített tejföl másik felét. Jól gyúrjuk össze (lágy, rugalmas tésztává) és tiszta konyharuhával letakarva, meleg helyen kelesszük a duplájára (ez kb. 35-40 perc).

A megkelt tésztát lisztezett felületen nyújtsuk ki ujjnyi vastag téglalappá és a maradék, megolvasztott vajjal kenjük le a tetejét. Rövidebb oldala felől tekerjük fel, lapogassuk el a nyujtófával, hajtsuk félbe és megint pihentessük (letakarva) kb. 30 percig.

Lisztezett felületen nyújtsuk ki ujjnyi vastagra (én kettéválasztottam a tésztát és külön adagban nyújtottam), éles késsel rácsozzuk be a tetejét, majd szaggassuk ki pogácsa szaggatóval. Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, minden pogácsát kenjünk meg tejjel, szórjuk meg reszelt sajttal és 180 fokos sütőben süssük szép világos színűre.

2 megjegyzés:

  1. De látom, hogy rajtad azért nem fogott ki a recept! ;-) A képeken finomnak és puhának néz ki, szinte érzem az illatát...:)

    VálaszTörlés
  2. Hmmm ez valóban nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés