2013. április 10., szerda

Mézes krumplisaláta bárányhoz


A húsvéti báránysülthöz tálaltuk ezt az igazán finom salátát, melynek az egyik legfinomabb hozzávalója az angol zeller, másnéven szárzeller vagy halványító zeller. Én egyszerűen imádom! Sikerült egy szép nagy csomaggal venni, ami a húsvéti terített asztal állandó szereplője lett. Ettük a sonkához, a tojáshoz, a bárányhoz, mindenhez. És maradt ebbe a nagyon finom és könnyed salátába is. A saláta receptjét a Kifőztük magazin márciusi számában találtam és csak pár dolgot kényszerültem kihagyni belőle a hiányos bolti kínálat miatt. A bárányt anyukám készítette, teljesen hagyományos módon: szalonnával és fokhagymával tűzdelte meg a húst, sózta, borsozta, majd a fűtésre is használt kályhában megpárolta, végül pedig pirosra sütötte.

Hozzávalók a salátához:
10 közepes szem krumpli
2 db alma
2 zellerszár
4 retek (nálam kimaradt, sajnos...)
3 dl natúr joghurt
1 evőkanál majonéz
1 teáskanál mustár (én 1 evőkanálnyit tettem bele)
2 evőkanál méz
2 evőkanál citromlé


(a tálaláshoz snidling - ez is kimaradt, sajnos...)

A krumplit héjában főzzük meg, majd hagyjuk teljesen kihűlni (ha melegen szeleteljük fel, szétesik). Hámozzuk meg és vágjuk falatnyi kockákra. A retket tisztítás után apró, az almát hámozás után krumpli méretű kockákra vágjuk. A zellert pedig szeljük egészen apróra.

A joghurtot keverjük ki a majonézzel, a mustárral, a mézzel és a citromlével, ízesítsük sóval és kóstoljuk meg. Ízlés szerint bármelyik hozzávalóból tehetünk még bele. Óvatosan forgassuk hozzá a krumplit, az almát, a retket és a zellert.

(tálaláskor aprított snidlinggel szórjuk meg)


5 megjegyzés:

  1. Pompás a krumplisaláta; de engem speciel nagyon érdekelne a bárány kályhában sütése! Írnál erről egy kicsit pontosabban? Nagyon szépen köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik, én imádnám, a zellert csak én szeretem, ma is ebből főztem levest magamnak:) Nagyon fincsi lehetett anyukád bárányával:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik ez a krumplisaláta! Meg kell nézzem kapok-e ilyen zellert.

    VálaszTörlés
  4. De jó kis saláta, tetszik! :)

    VálaszTörlés