2013. április 2., kedd

Currys, gyömbéres zellerkrémleves


Egyik nap zellerkrémlevest kívántak a gyerekek, így elmentem a szokásos bevásárló körútra. Szokásomtól eltérő módon azonban a  Spar-ban kezdtem, mivel a drága jó marketingeseiknek köszönhetően megint lehet náluk matricákat gyűjteni és ragaszgatni. Most az óceánok világának állataival foglalkozik a könyv, "Óceán mánia" fanatizmust generálva ezzel a gyerkőceimnél:) Ami egyáltalán nem baj. Sőt! Belépve a Spar-ba, egyből  szemet szúrt a szemmagasságban rám kacsingató gyömbér. Nem tudtam neki ellenállni! Imádom az ízét. Így döntöttem el, hogy a szokásos zellerkrémlevest kicsit másképpen fogom elkészíteni és teszek bele némi reszelt gyömbért, valamint (ha már lúd, legyen kövér alapon) curryt is. A végeredmény elfogyott, panasz nem volt rá, mindenki evett belőle, ebből gondolom, hogy sikeres volt a kisérletezésem.

Hozzávalók:
1 nagyobb zellergumó 319 Ft (sikerült egy 1,066 kg-os példányt kiválasztani)
1 fej hagyma 19 Ft (lehet vöröshagyma helyett újhagymát vagy pórét is használni)
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál currypor
1 kisebb darab reszelt gyömbér
fél zöldségleves kocka
olaj

tejföl

pirított kenyérkocka

Kevés olajon pároljuk meg az apróra vágott hagymát, majd zúzott fokhagymát. Szórjuk rá a curryport és egy perc pirítás után dobjuk rá a megtisztított és közepes kockákra vágott zellert. Öntsük fel annyi vízzel, amennyi ellepi és ha felforrt, tegyük hozzá a zöldségleves kockát is, valamint ízesítsük kevés sóval. Fedő alatt főzzük puhára a zellert.

A tűzről lehúzva botmixerrel keverjük simára, tegyük vissza a gázra. Ha túl sűrű lenne, öntsük fel annyi vízzel, amilyen sűrű levest szeretnénk, majd adjuk hozzá a reszelt gyömbért is. Forraljuk fel és készen van. (nem szoktam behabarni, mert az összeturmixolt zöldség sűríti be a levest).

A kész levest tejföllel és pirított kenyérkockával tálaljuk.

TIPP: ha krémesebbé szeretnénk tenni a levest, akkor tehetünk hozzá a végén tejszínt vagy a tejföllel is sűríthetjük. Az ízek további fokozása miatt egy-két darab almát is főzhetünk a levesbe.

5 megjegyzés:

  1. Ismét egy finom krémleves! Hmmm telitalálat! :)

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó lehet :) Csak egy bajom van vele: a múltkor is zellert akartam venni, de képzeld: egy fej brokkoli olcsóbb volt. Nem is értem... Pedig kipróbálnám :)

    VálaszTörlés
  3. Fincsi, mi is nagyon szeretjük! :) Alapból almával szoktam készíteni, finom együtt! :)

    VálaszTörlés