2013. április 23., kedd

Tejfölös, pudingos, meggyes élvezet...


Több blogon is láttam már ezt a süteményt, végül az Edónál látott verzió késztetett a megvalósításra. Pár változtatást végeztem a recepten, hogy a saját szánk íze szerint alakuljon a végeredmény. Például puncs pudingot használtam, amelybe az egyre inkább erősödő gyümölcs iránti vágyunk miatt meggyet kevertem. Emellett lefeleztem a tetejére használt tejföl mennyiségét. Szerintem a fele mennyiség is pont elég. A végeredmény egy nagyon puha tésztájú sütemény lett, amely pont annyira volt édes, amennyire kell és amelybe remekül illett a meggy.

Hozzávalók:
a tésztához:
6 tojás 174 Ft
25 dkg liszt 41 Ft
18 dkg cukor 50 Ft
0,5 dl olaj
1 dl víz
1 csomag sütőpor 38 Ft
2 evőkanál kakaó
csipet só

a krémhez:
8 dl tej 127 Ft
2 puncs ízű főzős pudingpor 216 Ft
6 evőkanál cukor
30 dkg magozott meggy 349 Ft
1 teáskanál vanília aroma
fél citrom leve vagy 1 citrom reszelt héja 45 Ft

a tetejére:
45 dkg tejföl 199 Ft
3,5 evőkanál porcukor
10 g zselatin 118 Ft
-----------------------
összesen kb. 1400 Ft


A puding elkészítésével kezdjük, mert hűteni kell. A pudingport szórjuk egy kisebb lábosba, keverjük csomómentesre 16 evőkanál tejjel, majd öntsük fel a maradékkal, tegyük bele a cukrot, a meggyet és a vanília aromát, majd alacsony láng felett, állandóan kevergetve sűrítsük be. A tűzről lehúzva ízesítsük még a citromlével vagy citromhéjjal és teljesen hűtsük ki (közben néha kavarjunk rajta párat, hogy a teteje ne ráncosodjon be).

A tésztához válasszuk szét a tojásokat. A sárgákat keverjük habosra a cukorral, csorgassuk hozzá az olajat, a vizet, majd a sütőporral, sóval elkevert lisztet, végül forgassuk hozzá a fehérjéből vert kemény habot is. A massza felét borítsuk sütőpapírral bélelt tepsibe, a másik feléhez keverjük hozzá a kakaóport és ezt is borítsuk a fehér tészta tetejére. A kihűlt pudingot egy kanál segítségével rakosgassuk a tészta tetejére, majd az egészet 180 fokon süssük tűpróbáig. Hűtsük ki.

A zselatint keverjük el 2 dl tejfölben és lassú tűzön melegítsük fel (forralni nem szabad!), ezután keverjük hozzá a többi tejfölhöz a cukorral együtt és öntsük rá a kihűlt süti tetejére. Tegyük hűtőbe a tejfölös krém dermedéséig és csak ezután szeleteljük.

9 megjegyzés:

  1. Júj, de klassz ez a variációd! Imádom ezt a sütit, a családomnak is nagyon bejön, kipróbálom legközelebb ezt a meggyes verziót - a meggyszezonban mindenképp. :)

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép, hamarosan úgyis itt a meggy - reméljük.

    VálaszTörlés
  3. Szuper!
    Megvan a hétvégi sütink. Nagyon gusztán szeletelted :)

    VálaszTörlés
  4. Képzeld el én is megsütöttem, én is változtatásokkal, majd valamikor felkerül:) Nagyon jó lett ez a meggyes változat is, nagyon szép:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép és nagyon guszta szeletek! :) Jó ötlet a meggyes változat, így még fincsibb lehet! :)

    VálaszTörlés
  6. Szemezek én is ezzel a sütivel, nagyon jól néz ki! Jó ötlet a gyümölcs bele, így még finomabb lehet:-)

    VálaszTörlés
  7. Már a fotón látszik, hogy milyen puha ízletes süteményt készítettél! :)

    VálaszTörlés
  8. Elkészült! Hercim üzeni, hogy jól választottam ;)

    VálaszTörlés