2013. április 12., péntek

Olajban sült pirog Vicuskától


Készítettem már pirogot, de nem forró olajban, hanem sütőben sütöttem meg. Nagyon finom volt. Amikor Vicuskánál megláttam az olajban sült verziót, nyeltem egy nagyot és arra gondoltam, ez a variáció is megér egy misét. Elkészítettem, megsütöttem (egyből dupla adagban...és milyen jól tettem...), jól belakmároztunk és teli hassal egyöntetűen elhatároztuk, hogy ez az étel felkerül az állandó ételeket tartalmazó étlapunkra:)

Hozzávalók a dupla adaghoz:
70 dkg liszt 115 Ft
30 dkg főtt burgonya 56 Ft
5 dkg élesztő 43 Ft
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só (nálam ennél több, de ez ízlés dolga)
10 dkg vaj 76 Ft (500 g-os Ráma Harmóniával számolva)
2 egész tojás (a fél adaghoz kettő tojássárgája kell, én a duplába két egész tojást tettem) 80 Ft
3 dl meleg tej 47 Ft

a töltelékhez:
25 dkg sonka 422 Ft
1 tubus natúr ömlesztett sajt 149 Ft
só, bors
fél csokor petrezselyemzöld 28 Ft

olaj a kisütéshez
----------------------------------
összesen kb. 1100 Ft

Az élesztőt morzsoljuk egy kisebb tálkába, öntsük fel 1 dl megmelegített tejjel, amelyben elkevertük a cukrot és lefedve hagyjuk felfutni.

A megfőtt burgonyát törjük össze, adjuk hozzá a lisztet, a sót, a vajat, a tojásokat, a maradék langyos tejet, valamint a felfutott élesztőt és jó alaposan gyúrjuk össze (először a tálban, majd lisztezett felületre borítva a munkalapon is). A meggyúrt tésztát tegyük vissza a tálba és tiszta konyharuhával lefedve, meleg helyen kelesszük a duplájára.

Közben készítsük el a tölteléket: a sonkát vágjuk apró kockákra és keverjük össze a sajtkrémmel, némi sóval, borssal és aprított petrezselyemzölddel.

A megkelt tésztát alaposan belisztezett felületen nyújtsuk ki kb. fél cm vastagságúra, amiből vágjunk ki kb. 6*8 cm-es téglalapokat. A téglalapok közepére kenjünk a sonkás krémből, majd hosszabbik oldala mentén hajtsuk félbe. A széleket csippentsük össze és az így kapott majdnem henger formákat bő, forró olajban süssük szép aranybarnára.

Még melegen lássunk neki. Kínálhatunk mellé joghurtot, tejfölt, amibe a szezonra való tekintettel egy kis medvehagymát is keverhetünk, de szerintem nagyon passzol hozzá a mézes krumplisaláta vagy az amerikai majonézes káposztasaláta is.

6 megjegyzés:

  1. Hű a mindenit de finomságos lehet :-)

    VálaszTörlés
  2. Addig-addig szemezek vele, míg csak elkészítem én is! Szigorúan dupla adagot:-)

    VálaszTörlés
  3. Húha, most a kép láttán azt érzem, hogy éhes vagyok - pedig nem kellene már enni...

    VálaszTörlés
  4. Ki kell próbálnom ebből a krumplis tésztából is, mert az ilyen töltött dolgokat nagyon szeretjük. Egy ilyen 70 dekás adag nekünk is simán jöhet :-)

    VálaszTörlés
  5. Nálad is annyira jól néz ki, beállok a kipróbálósok sorába én is! :)

    VálaszTörlés
  6. Én is csak nyelek itt nagyokat! Kiadós ebéd lehet ;)

    VálaszTörlés