2013. január 16., szerda

Lasagne Jamie Oliver módra

Mint ismeretes, a lasagne nálunk egyik héten sem maradhat ki, egyszerűen imádjuk és még nem sikerült megunni. Köszönhetően annak, hogy nem győzök újabb és újabb variációkat kitalálni/ keresni. A blogra is felkerült már pár, például egy Gordon Ramsay féle változat, ami nagy sikert aratott. Így amikor Fűszeres Eszternél megláttam a nagy rivális, Jamie Oliver lasagne receptjét, gondoltam kiscsaládom körében megversenyeztetem a két angol sztár chef-et. Mondjanak ítéletet ők a két lasagne fölött vagyis győzzön a jobbik! Az eredményhirdetés várakozásaimhoz mérten alakult: mindkét recept nagyon finom, ők bizony nem tudnak dönteni, esetleg ha holnapra is lasagne-t készítek, akkor megint nekifutnak a bírálatnak...egy kérésük van csak, hogy sokkal nagyobb adagot csináljak!...:) Jamie Oliver újítása nagyon tetszett, nevezetesen, hogy őzgerinc formában rétegezte a lasagne-t, így a képen is látható módon egy szép magas, jó sok rétegű tészta lett a végeredmény.
Az eredeti recepthez képest pár dolgon változtattam (így kímélve a pénztárcámat), de leírom az eredeti hozzávalókat is.

Hozzávalók:
a bolognai mártáshoz:
(10 dkg bacon - nálam kimaradt)
olaj
2 fej hagyma 47 Ft
4 gerezd fokhagyma
1 db sárgarépa (eredeti receptben 2 db) kb. 20 dkg 45 Ft
2 szál angolzeller (1 csomag 399 Ft volt, ami 4 nagy szál angolzellert tartalmazott) 200 Ft - angolzeller helyett tehetünk bele zellergumót vagy zellerzöldet is
2 kávéskanál oreganó
fél kg darált sertéshús (eredeti receptben marhahús) 630 Ft
1 doboz hámozott paradicsom konzerv (eredeti receptben 2 doboz) 199 Ft
2 dl házi paradicsomlé
(1 pici chili - nálam a gyerekek miatt kimaradt)
só, bors

másfél doboz lasagne tészta 523 Ft

1 tubusos natúr sajtkrém (eredeti receptben 2 doboz zöldfűszeres krémsajt) 199 Ft
(10 dkg reszelt parmezán - nálam kimaradt)
kb. 4 dl tej + 1 fakanálnyi vaj + liszt a besamel mártáshoz (eredeti receptben nincs besamel, csak 2 dl tejszín) kb. 50 Ft
10 dkg mini mozarella (eredeti receptben 10 dkg mozarella) 269 Ft
bazsalikom
----------------------------------------
összesen kb. 2200 Ft

A bolognai mártáshoz (a bacont kockázzuk fel és kevés olajon kezdjük el pirítani - nálam ez kimaradt,így ) egy nagyobb serpenyőben hevítsünk olajat és fonnyasszuk meg rajta a kockázott hagymát. Közben a répát tisztítsuk meg, reszeljük le és adjuk a hagymához a kockázott angolzellerrel (vagy zellergumóval) együtt. Adjuk hozzá a húst, a fűszereket (ha zellerzöldet használunk, azt most tegyük bele) és pirítsuk addig, amíg a hús kifehéredik. Ezután öntsük bele a paradicsom konzervet levével együtt, a paradicsomlét, keverjük hozzá a zúzott fokhagymát (a chilit) és a mártást sűrűsödésig főzzük alacsony lángon. Végül (kóstolás után) zárjuk el alatta a gázt.

Készítsük el a besamel-t, ízesítsük sóval, borssal, bazsalikommal és keverjük hozzá a sajtkrémet (eredeti recept szerint a krémsajtokat kell összekeverni a reszelt parmezánnal, a tejszínnel és a bazsalikommal).

Vegyük elő az őzgerincformát és kezdjük el az étel rétegezését: alulra kevés mártás kerüljön, rá egy sor tészta (a saját formám aljába pont belefért egy egész és egy félbetört tészta), rá megint mártás, majd tészta, bolognai, tészta, mártás, tészta, bolognai...és így tovább, amíg a hozzávalók elfogynak. Tetejére mártás kerüljön és a mini mozarella golyók. Ha marad a serpenyőben szaft, öntsük rá  az egészre. Az étel tetején három helyen szúrjunk fogpiszkálót a tésztába, hogy a fedésre használt alufólia ne ragadjon bele a sajtba.

A lefedett ételt toljuk 180 fokra előmelegített sütőbe, süssük 35 percig, majd a fóliát levéve további 5 percig (tovább ne, mert ki fog száradni). Hagyjuk picit hűlni és után vágjuk fel kockákra.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek ezek az új variációk. Hasonlót én is készítettem csak baconos-gombás töltelékkel,de nálam egyértelműen az eredeti bolognai szószos a nyerő, vagyis én most a Ramsay-s verzióra szavazok. Persze, ha egy ilyenre meghívnál, azt sem utasítanám vissza :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehát 1:0 Ramsay javára:)) A gombás-baconos töltelék tetszik, úgy még nem készítettem lasagne-t. Köszi a tippet:)))

      Törlés
  2. Jaj, ez brutál jóóóóóóóóóó!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony jó! Akkor te Jamie verziójára szavazol?...:)

      Törlés
  3. Ez irtó guszta!! Nem maradt egy adag véletlenül?? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem! Ilyen lasagne-őrülteknél, mint amilyenek mi vagyunk, esélytelen a maradék...:)

      Törlés
  4. Nagyon szeretjük mi is, csak én répa nélkül szeretem a bolognait... De amúgy nagyon csábító! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én készítem répával, meg anélkül is. Gyakorlatilag teljesen mindegy, mert így is, úgy is elfogy:)

      Törlés
  5. Répával szoktam én is, nagyon finom! Rég nem készítettem, pedig szeretjük. Jamie különben nagy kedvencem, szeretem a receptjeit,a stílusát :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, amióta nincs TV Paprikánk, nem tudom követni sem Jamie, sem Ramsay konyhai ténykedéseit:( Amit eddig megismertem tőlük, az mind szuper recept!:)

      Törlés