2012. december 18., kedd

Karácsonyi menüajánló

 
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy minden év karácsonyának mind a 3 napján vendégségbe megyünk (december 24-én anyukáméknál ebédelünk, vacsorázunk, 25-én férjem családjánál, 26-án pedig egyéb családtagokat látogatva merülünk el a kulináris élvezetekben), ezért a karácsonyi menü elkészítésének terhét leveszik a vállamról. De nem is én lennék, ha nem vinnék azért mindenhová valami kis különlegességet! Az idén még nem tudom, hogy mit fogok készíteni (halat?, pulykát?, kacsát?...), de ha a meglévő, már elkészített ételek közül kellene választanom, akkor az alábbi menüsorok egyike lenne a befutó (remélem ezzel a kis ajánlóval tudok segíteni azoknak, akiknek -hozzám hasonlóan- a karácsonyi menü összeállítása még hátravan...) Jó böngészést:)

1. Halászlé, sárgabarackos-mandulás barlangocska (a sárgabarackos barlangocska tésztájába keverhetünk kevés őrölt mandulát)

4. Halfilé citrusmártásban (az eredeti receptben keleti fűszerezés van, a currypor elhagyása nélkül elég sóval, borssal fűszerezni a halakat), hólabda muffin


6. Almaágyon sült kacsa, gyömbéres céklapürével (ezt a köretet most láttam a Borvacsora című műsorban, elkészítése: a céklát alufóliába csomagolva puhára kell sütni sütőben, majd botmixerrel pürésíteni kell, ezután ízesíteni sóval, gyömbérrel, vajjal), diós-lekváros pillangók

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a választék! A kacsás recepted tetszik a legjobban, köszi a tippeket :) Én először próbálkozom a karácsonyi menüvel, eddig mindig anyukámmal közösen alkottunk, de most én leszek szenteste a háziasszony ;) Gesztenyés-almás kacsát tervezek, remélem találok majd szép husikat ebben a nagy rohanásban :)

    VálaszTörlés
  2. Te egy angyal vagy! Köszönjük szépen a recepteket :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi az ajánlatot! Az idén hozzánk jön anyukám, így mi vagyunk a fogadók:-) még gondolkodom az apróbb részleteken:-).

    VálaszTörlés