2012. december 3., hétfő

TÉL-27. hét-HÉTFŐ- Kóla szelet



Az üdítő szelet bejegyzésnél írtam, hogy az édességet sokféle üdítőből el lehet készíteni és hogy foglalkoztat a kólás verzió gondolata. Nos, eljött a pillanata ennek is. A végeredmény azonban alul maradt a várakozásokkal szemben. Nem dominált benne a kóla íze, inkább mondanám csokisnak az ízélményt. Erősen gondolkoztam azon, hogy csokis vagy karamellás pudingport használjak, végül a csokis mellett döntöttem. Lehet, hogy inkább a másikat kellett volna választanom?...
Hozzávalók:

másfél csomag négyzet alakú háztartási keksz 238 Ft
2 csomag főzős csokis pudingpor 210 Ft
fél liter tej 79 Ft
0,33-as Coca Cola 149 Ft
4+2 evőkanál cukor
1 kis zacskó kólás gumicukor 199 Ft
-------------------------------------
összesen kb. 900 Ft

Egy réteg keksszel rakjunk ki egy közepes tepsit. Az egyik pudingport főzzük sűrűre a fél liter tejjel és a 4 evőkanál cukorral, majd a még forró puding felét lenjük rá az első keksz rétegre. Ezt fedjük be még egy réteg keksszel és azt is fedjük be a megmaradt pudinggal.

A másik pudingport főzzük sűrűre a Coca Colával és 2 evőkanál cukorral és még forrón terítsük szét a felső csokipuding rétegen. Tetejét tetszőlegesen dekoráljuk ki a kólás gumicukorral és az egészet jól hűtsük le.

Kockákra szeletelve tálaljuk.



5 megjegyzés:

  1. De jópofa az a gumicukor a tetején :) Mennyire lehet érezni a kólát benne? Mert én anno készítettem kólatortát, de az inkább csokis-karamellás ízvilágú volt, a kóla javarészt csak a szivacsosság miatt kellett bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy fogalmaznék, hogy a kóla íze csak nyomokban található az édességben...ahogy te is tapasztaltad a kólatortánál: inkább a csokis íz dominált. Ha karamellás pudinggal készítettem volna, akkor valószínűleg a karamell íz lett volna túlsúlyban:)

      Törlés
  2. Nekem is ez a régi kólatorta emlékem van, aminek incs kóla íze:) De azért gondolom elfogyott így is, hogy nem dominált benne a kóla íz:) Szép adventi készülődést kívánok neked:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, az én drága gyermekeim így is befalták az egészet, szóval nem panaszkodom...Nagyon szépen köszönöm és én is szép adventi időszakot kívánok neked ott a messzi távolban...:)

      Törlés
  3. Szerintem finom volt így is, hogy elpárolgott a kóla íze. Biztos nem bírja a hőt:-) .

    VálaszTörlés