2012. december 3., hétfő

TÉL-27. hét-HÉTFŐ- Tűzdelt burgonya libazsírral, fehérborral



Az ötletet Juditkától lestem, aki rakott burgonya kicsit másképp bejegyzésével hívta fel a figyelmemet erre az egyszerű, de nagyon ígéretesnek tűnő ételre. Annyiban módosítottam az ő receptjét, hogy kacsazsír helyett a Márton-napi kisült liba zsírját használtam fel és kevés fehérbort aláöntve pároltam puhára a megtűzdelt burgonyákat. Az eredmény egy mennyeien finom szaft lett a burgonya alatt (a kacsazsír-fehérbor párosításának előnyeiről már írtam a vasárnapi töltött csirke bejegyzésben...), melyet bőszen tunkolgattunk ki a párommal:)



Hozzávalók:

10 szép nagy szem sárga burgonya (kb. 2 kg lett) 238 Ft (hirtelen ötlettől vezérelve vásároltam sárga burgit, hagyományos burgonyából is készíthető...)

A tűzdeléshez a következő alapanyagokat találtam a hűtőben:
pár szelet sonka (kb. 5 dkg) 74 Ft
pár szelet paprikás szalámi (kb. 5 dkg) 125 Ft
fél szál újhagyma
1 db paradicsom 45 Ft
kb. 5 dkg sajt (Trappista) 75 Ft
libazsír
kb. 1 dl száraz fehérbor

őrölt színes bors

egy kis pohár tejföl 95 Ft
--------------------------------
összesen kb. 745 Ft

A burgonyákat hámozzuk meg és éles késsel, kb. fél centiméterenként 'írdaljuk" be vagyis vágjunk a burgonyába mélyedéseket. A fele burgonya mélyedéseit felváltva töltsük meg egy-egy kisebb szelet sonkával és paradicsommal, a maradék burgonyákat pedig egy-egy vékony szelet szalámival és paradicsommal töltsük meg, valamint a szalámi mellé gyömöszöljünk be 2-3 vékony karika újhagymát is.

A megtűzdelt burgonyák minden oldalát sózzuk meg és tegyük libazsírral kikent hőálló tálba (ha maradt még burgonya, szeleteljük fel vékonyan és azt is dobjuk a megtűzdelt burgonyák mellé). Az egészre őröljük rá a színes borsot, öntsük alá a bort és a tálat lefedve toljuk 200 fokos sütőbe és pároljuk puhára.

A megpuhult burgonyákra reszeljük rá a sajtot és kevés sóval elkevert tejföllel leöntve tálaljuk. (a párom és én inkább az ízletes libazsír-fehérbor szaftot locsolgatta a burgik tetejére...)

2 megjegyzés:

  1. A címe alapján hirtelen megijedtem, hogy vajon mennyibe kerülhet egy ilyen "menü", merthogy libazsír meg fehérbor... Egyébként nagyon szeretem, hogy mindig leírod az árakat is, sajnos egy hétvégi bevásárlásnál nálunk is hosszú a lista, pedig csak 2 főre szól :S

    VálaszTörlés
  2. Úgy örülök, hogy tetszik az árkalkuláció ötlete! Szerintem is jobb tudni, hogy kb. mennyibe fog kerülni az aznapi menü és nem a boltban, a kasszánál kap az ember infarktust a végösszeg láttán:)))

    VálaszTörlés