2013. március 5., kedd

Rakott kifli


Szeretem az egyszerű recepteket. A rohanós hétköznapokon. Amikor nincs idő, erő nagy volumenű vacsorát készíteni. Mert ugye, vannak ilyen napok is. Ezért örültem meg ennek a receptnek, amely a főzzünk együtt blogon jött szembe velem. Rakott krumpli helyett rakott kifli! Hát nem nagyszerű ötlet? A régi, jól megszokott (és lássuk be: kicsit már unalmas) rakott krumpli helyett valami hasonlót alkotni? Csak éppen krumpli helyett kiflikarikákkal rétegezni? Nekem azonnal megtetszett és bár a recepten pár módosítást végrehajtottam, remek lett a végeredmény.

Hozzávalók:
8 db kifli (nem baj, ha nem friss, lehet pár napos, kicsit megszikkadt fajta, amit a mákos gubán kívül másra úgysem nagyon használnánk) 152 Ft
kb. 2 dl tej 32 Ft
8 db virsli 785 Ft
4 tojás 160 Ft
1 kis pohár tejföl 95 Ft
2 gerezd fokhagyma
zellerzöld (a nyári fagyasztásból) vagy petrezselyemzöld
20 dkg trappista sajt 360 Ft
kevés vaj
---------------------------------
összesen kb. 1600 Ft

A kifliket karikázzuk fel és száraz serpenyőben pirítsuk meg mindkét oldalukat. A virslit szintén vágjuk karikákra. A tojást verjük fel, keverjük hozzá a tejfölt, a sót, az aprított zellerzöldet és a zúzott fokhagymát.

Egy nagyobb hőálló tálat kenjünk ki vajjal és borítsuk be egy réteg pirított kiflikarikával (ez nálam az összes kifli 1/3-ad része volt) és mindegyiket locsoljunk meg egy teáskanál tejjel.. Erre tegyük rá a virslikarikák 1/3-dát, öntsük rá a tojásos-tejfölös keverék szintén 1/3-dát és reszeljünk rá a sajtból. Ezután megint egy réteg kiflikarika következik (tejjel meglocsolva), rá a virsli másik harmada, majd a tojásos-tejfölös keverék és megint sajt. Az utolsó rétegben is ez a sorrend. A tetejére reszeljük rá a megmaradt sajtot, tegyünk rá pár vajdarabkát és előmelegített sütőben kb. 15 percig süssük. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a tojás megdermedjen rajta és egyfajta rántotta állagot érjen el.

A kész ételt mi savanyú káposztával ettük, de szerintem uborka salátával, vagy paradicsom salátával is remek. Az eredeti recept írója sonkát is tett az ételbe, de véleménye szerint akár főtt-füstölt tarjával vagy bacon-nel is elkészíthető. A sajt pedig lehet füstölt is, hogy plusz ízt adjunk neki.



14 megjegyzés:

  1. Eddig csak az édesben gondolkodtam a szikkadt kiflivel; a recepted új perspektívát nyitott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! És együtt tovább is gondolhatjuk a sós változatokat! Szerinetm vannak még lehetőségek...:)

      Törlés
  2. Vannak bizony ilyen napok, és ilyenkor nagyon jól jönnek az ilyen finomságos, könnyen, gyorsan készíthető ételek! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Örülök, hogy ezekkel az egyszerű, mégis finom ételekkel "LIKE"-okat tudok szerezni! Nekem a hétköznapokban egyre kevesebb időm, energiám jut a nagy volumenű fogások elkészítésére...

      Törlés
  3. Az iskolában, oviban kapott kiflit szoktam felhasználni amikor összegyűlnek. Eddig bundás kifli és máglyarakásként végezték, de eszembe nem jutott volna a sós változat. Nagyon jó ötletet adtál!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki! De tényleg! Néha elbizonytalanodom, hogy egy-egy ilyen kis egyszerű fogást kiposztoljak-e. :)

      Törlés
    2. Posztold csak, mert örülünk neki! :-)

      Törlés
  4. Még nem is hallottam rakott kifliről de nagyon jól hangzik úgyhogy kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  5. Én is csak édeset tudtam eddig elképzelni, én általában máglyarakást készítek a kifliből (mákosat nem szeretem) de ez nagyon jó ötlet. Nagyon hasznos, és szép a blogod:) Anita

    VálaszTörlés
  6. Ez isteni és gyors, másrészt mindenféle olyan "maradék", ami önállóan kevés lenne, jó hozzá! Nagyszerű blog, gratulálok, megy a kedvencek közé! Köszönöm.

    VálaszTörlés
  7. Nekem maradt sajtos kiflim, és van túróm, tejfölöm, reszelt sajtom. Ezt akartam hasznosítani. A fenti recept tökéletesen megfelelő lesz:) A túrós csusza mintájára gondoltam először, és nagyon hasonlót képzeltem el.
    Örülök a receptnek, és köszönöm!
    a gubához kapcsolódva: Aki nem szereti a mákosat, csinálhat diós gubát is. Ha nem lenne sajtos a kiflim azt készítettem volna. Így viszont rátaláltam erre a finomnak ígérkező receptre

    VálaszTörlés