2013. március 14., csütörtök

Tokaszalonnás, zellerzöldes paprikás krumpli


Ha a férjünket küldjük bevásárolni, előfordulhat, hogy egészen mást hoz haza, mint ami a bevásárlólistán szerepelt. Így fordult elő nálunk, hogy a cetlin szereplő 10 dkg füstölt szalonna nem volt elegendő információ az én Drágámnak és amikor a hentes megkérdezte, hogy mégis milyen szalonna legyen (és felsorolt kb. 5 félét) ezzel a finom, húsos tokaszalonnával tért haza. Ami nagyon jó döntés volt! Már a felkockázása közben megcsappant az egyébként 25 dkg-os méretté avanzsált, eredetileg 10 dkg-ban megállapított mennyiség, ugyanis kisfiammal és párommal nem tudtuk abbahagyni a "katonák" falatozását...(aki gyermekkorából nem tudná felidézni, hogy mi az a "katona", annak leírom: apró kockára vágott kenyéren egy kocka szalonna és "puskaként" ráhelyezve egy vékony szelet hagyma...). Mielőtt eltüntettük volna az egészet, gyorsan fazékba dobtam a maradék szalcsit és elkészítettem ezt az egyszerű paprikás krumplit. Gondolkoztam, hogy kiposztoljam-e. Végül nem tudtam megemlékezés nélkül elmenni ezen apró kis malőr mellett, ami végül nagyszerűen alakult. A fagyasztóban még mindig megtalálható zellerzöldet is azért használtam, hogy különlegesebb paprikás krumplit tudjak ajánlani nektek:)

Hozzávalók:
20 dkg füstölt tokaszalonna
2 kg krumpli
2 nagy fej hagyma
1 szál füstölt kolbász (nálam házi)
pirospaprika
zellerzöld

a tálaláshoz csemege uborka és friss, ropogós kenyér

A szalcsit kockázzuk fel és egy nagyobb fazékban olvaszsuk ki a zsírját (mivel ez egy húsosabb szalonna és nem olyan sok zsír sül ki belőle, csorgathatunk hozzá kevés olajat). Fonnyasszuk meg rajta a kockázott hagymát, majd a tűzről lehúzva szórjuk meg pirospaprikával. A tűzre visszatéve öntsük fel kb. 2 dl vízzel, enyhén sózzuk meg és lefedve főzzük puhára a hagymát (én addig szoktam a fedő alatt tartani, amíg előkészítem a krumplit - ez 2 kg-os mennyiségnél, folyamatos munkavégzéssel, gyermekeim zavargatása nélkül 15 perc:)...)

Az előkészített krumplit borítsuk bele a fazékba, sózzuk meg és annyi vízzel öntsük fel, amennyi félig ellepi.

A félpuhára főtt krumplihoz adjuk hozzá a karikázott kolbászt és az aprított zellerzöldet. Főzzük készre.

A paprikás krumplit csemege uborkával és friss kenyérel tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. :) a henteseknél nem egyszerű azt a mennyiséget kapni, amennyit kér az ember. Én már azt "játszom", hogy 2/3-ad részét kérem, mint amennyire szükségem van, így általában a számomra szükséges mennyiséget sikerül a henteseknek kimérni

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is nagy kedvenc, nem beszélve arról, hogy pillanatok alatt kéz van :)

    VálaszTörlés