2012. február 13., hétfő

"hamis" Macaron

A recept sógornőmtől származik. Kinézetre a sokszínűen elkészíthető Macaronra hasonlít. A gyerekek imádják, szinte egyedül is el tudják készíteni. Az ovis és iskolai farsang büféjének elengedhetetlen süteménye.
Hozzávalók:

3 zacskó kerek babapiskóta 327 Ft
1 csomag csoki ízű, főzős pudingpor 90 Ft
1 csomag puncs ízű, főzős pudingpor 90 Ft
1 liter tej 159 Ft
4-4 evőkanál cukor
fél üveg meggybefőtt 185 Ft
a tűzéshez fogpiszkáló
-------------------------------
összesen 850 Ft (két adag sütemény)

Először főzzük meg a csokis pudongport: mérjünk ki fél liter tejet és egy kisebb lábosban keverjük ki csomómentesre a pudingport 8 evőkanál tejjel, majd öntsük hozzá a többit. Állandó keverés mellett főzzük sűrűre, majd adjuk hozzá a 4 evőkanál cukrot és keverjük el a forró pudingban. Szeleteljük fel a hámozott banánt fél cm-es karikákra és tegyük be 2 db kerek babapiskóta közé. Középen tűzzük össze egy fogpiszkálóval és forgassuk bele a forró pudongba úgy, hogy a puding egyenletesen befedje a piskótakarikákat. A süti aljáról villa segítségével szedjük le a felesleges pudingot és a kész, pudinggal bevont sütiket tegyük tálcára.
Ugyanígy készítsük el a puncspudingos változatot is, de ennél a két piskótakarika közé egy szem meggy kerüljön.

TIPP: a kész sütemények tetejét megszórhatjuk színes cukorkával, kókuszreszelékkel. Én a meggyes sütiket meggyzselével díszítettem: egy evőkanál étkezési keményítőt kikevertem kevés meggylével (a meggybefőtt levével), majd felöntöttem kb. 2 dl meggylével.  Folytonos keverés mellett, közepes lángon besűrítettem és megcsíkoztam a sütik tetejét. A sütiket bevonhatjuk vaníliás pudingporral is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése