2012. február 28., kedd

A TEÁZÁS ÖRÖMEI 1. - Kínai zöld tea

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy én valamiféle teaguru vagyok, közlöm, hogy egyáltalán nem. Eddig még csak teakedvelőnek sem lehetett volna nevezni. Viszont pár hete férjem nővérénél voltunk családi összejövetelen, ahol sógorom megkínált egy nem filteres zöld teával. Ez volt az első randevúm egy nem filteres, akármilyen teával és meg kell mondanom, egyből beleszerettem. Az lepett meg a legjobban, hogy nem éreztem szükségét annak, hogy a teát cukorral vagy citromlével ízesítsem. A tea ezek nélkül is tökéletes volt.
Kérdésként egyből felötlött bennem, hogy nálunk miért nincs teakultúra, de sógorom szavai megnyugtattak: egyre inkább van!
Ehhez szeretnék én is hozzájárulni azzal, hogy Kedves Olvasóimat minden hónapban megismertetem egy - egy teafajtával, hogy megtapasztalják ezen természeti kincsek íz világát és jótékony hatásait.
Elsőként jöjjön az a tea, mely elindította ezt a rovatot:

Kínai zöld tea
ez maga a teafű...

                                                a tea-tojás, amiben leforrázzuk a teafüvet...

                                                             ...és az elkészült zöld tea

100 gramm 1390 Ft (sógorom szerezte be nekem egy budapesti szaküzletből)

Jótékony hatásai: a teában lévő hatóanyagok segítenek a fogyásban, illetve az elhízás megelőzésében, rákmegelőző és koleszterinszint csökkentő hatásuk van, emellett érvédő szerepük is régóta ismert. Csökkentik a vérnyomást, a kardiovaszkuláris betegségek előfordulását, azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, 11%-kal kisebb az esélye a szívinfarktusnak, mivel antidiabetikus hatása is van, cukorbetegeknek is javasolt a fogyasztása (forrás:webbeteg.hu) További információk a zöld tea jótékony hatásairól az alábbi linken
A zöld tea hatásai: fogyás és érvédelem

Elkészítése: a teához mellékelt tájékoztató szerint a zöld teához vizet kell forralni, ami 4-5 percnyi hűtésre szorul felhasználás előtt. Amíg a teavíz hűl, tegyünk a tea-tojásba 1 - 1 és fél teáskanál teafüvet ( ez a mennyiség 2,5 dl vízhez elegendő), zárjuk le a tetejét és helyezzük bele a teáscsészébe. A még forró vízzel öntsük fel és 2-3 percig áztassuk (időtúllépés esetén keserűbb ízű teát kapunk). Ezután emeljük ki a csészéből a tea-tojást és a tea már fogyasztható is. Mint írtam, én nem ízesítettem semmivel, mert szerintem így tökéletes, de mindenkinek szíve joga cukrot, citromlevet tenni bele, bár a tea jótékony hatását ezek nélkül tudja leginkább kifejteni.
FONTOS információ: ügyeljünk arra több adag elkészítés esetén, hogy a tea-tojást maximum félig tegyük tele teafűvel, hogy legyen helye megszívni magát.

Mikor fogyasszuk? Koffeintartalma miatt este nem javasolják, de számomra akkor jön el a nyugalom ideje: a gyerekek alszanak, én pedig a TV előtt ülve elkortyolgatom a teámat. Nincs az a koffein mennyiség, amitől egy háromgyerekes, dolgozó, plusz háztartást vezető anyuka el ne tudna aludni este...
Zsírégető hatását a napi három főétkezés után elfogyasztott 1-1 csésze tea fejti ki.
(ha valaki régebbi teafogyasztó, írja meg, hogy mikor érdemes fogyasztani a kínai zöld teát, előre is köszönöm!)


2 megjegyzés:

  1. Én a Twinnings Gunpowder fémdobozos teáját szoktam inni, árban az is ennyibe kerül kb, igaz ezt is csak pár boltban láttam csak. Meg néha japán senchát is iszogatok. Már 2 éve iszom és azóta minden betegség elkerült, azelőtt magas vérnyomásban szenvedtem, de azóta normális értékeket mérek, gyógyszer nélkül. :)
    És ebben a téli mozgásszegény időszakban sikerült még fogynom is tőle, igaz eddig se voltam túlzottan elhízva. :)

    100g 1 hónapig bőven elég szokott lenni, többször felöntve, szóval ez az egészség legolcsóbb és leghatásosabb elixirje :)

    Én napi 2-3 csészével iszom, étkezések után, de akár estefelé is, igaz akkor már a többször felöntött tealevelekkel, amikben már nincs annyi koffein.

    Várom a többi teával foglalkozó bejegyzést is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Yuber!

      Köszönöm a megnyugtató tapasztalatokat, miszerint ezt a fajta teát este is lehet fogyasztani. Jó ötlet és be is vezetem, hogy este a már többször felöntött tealevelekből készítem el a kortyolgatni való teámat.

      Egyetértek azzal, hogy a minőségi teafogyasztás az egészség legolcsóbb és leghatásosabb elixirje és abban is biztos vagyok, hogy szervezetünk nagyon hálás lesz ezért a későbbiekben. A fogyasztó hatás pedig csak "hab a tortán"...

      Ígéretemhez hűen március hónap végén kerül fel oldalamra az újabb teafajta bemutatása, addig is jó böngészést és kellemes teafogysztást kívánok!

      Törlés