2013. július 3., szerda

Sajtos rúd Nr. 2.


Imádjuk a sajtos rudat! Nekem is van egy isteni receptem, gyakran használom. Annyira bevált, hogy nem is keresgéltem másikat helyette. Aztán nemrég a 8. osztályból ballagó Nagylányommal és osztálytársaival szerenádozni voltunk és az egyik tanárnőnél megkóstoltam az ő sajtos rúdját. Húúú, nagyon finom volt! El is kértem a receptet, meg is sütöttem, mindjárt dupla adagban. Az ő változata élesztős, vagyis keleszteni kell, az én eddig használt verzióm kelesztés nélküli. Próbáljátok ki mindkettőt, aztán hozzatok döntést arról, hogy melyik finomabb. Én nem tudtam eldöntenii:)


Hozzávalók (dupla adaghoz):

1 kg liszt
30 dkg zsír
25 dkg margarin
2 tojás
5 dkg élesztő
2 dl tejföl
2 csapott evőkanál só

tetejére 1 felvert tojás (vagy tej) és reszelt sajt (vagy különféle megvak pl. szezámmag, lenmag, köménymag...)

Az eredeti recept szerint a hozzávalókat össze kell keverni úgy, hogy az élesztőt nem futtatjuk fel, majd a tésztát pár órára hűtőbe kell tenni. Én felfuttattam az élesztőt kb. 1 dl langyos-cukros tejben és úgy gyúrtam a többi hozzávalóval tésztát, majd lefedve duplájára kelesztettem.

Ezután a tésztát négy egyenlő részre vágtam és egyenként enyhén lisztezett felületen szép vékonyra kinyújtottam őket. Lekentem felvert tojással, megszórtam a reszelt sajttal és derelyevágó segítségével hosszúkás csíkokat vágtam (ízlés kérdése a forma és a méret, lehet hosszabb és rövidebb csíkokat is vágni).

Hagytam kelni addig, amíg a sütő bemelegedett. majd 180-190 fokon aranysárgára sütöttem. Sok lesz ekkora adagból, de zárható dobozban sokáig eláll.

4 megjegyzés:

  1. Az a kis kunkori milyen virgonc :) Eddig nálunk is az élesztő nélküli verziók arattak, de újat tanulni sosem késő.

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik, és még annál is jobban néz ki, nagyon megnyerő a képen! :) Nincs mese, ki kell próbálni! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is sajtosrúd-rajongó vagyok! Nem is tudom, melyik változattal kezdjem. Talán az élesztőssel, mert az új nekem.

    VálaszTörlés