2013. augusztus 1., csütörtök

Nagylányom kedvence


 Egy tejberizs alapú pohárdesszert, amelyhez most ribizlizselét készítettem és habtejszínnel tálaltam. Gondolkoztam a kókuszos ízesítésen is, de Nagylány leszavazta. Így most a kókuszreszelék kimaradt belőle. Aki szereti, bátran keverjen a tejberizsbe belőle, szerintem nagyon finom plusz ízt ad ennek a finomságnak. A ribizli helyett bármilyen más gyümölcs is megteszi, idénytől függően: szeder, eper, málna, barack, meggy, bár véleményem szerint valamilyen savanykás gyümölcs illik hozzá a legjobban, ami ellensúlyozza az édes ízt. Felturbózhatjuk a pohárdesszertet egy csokiréteggel is, szintén fokozva az ízhatást.

Hozzávalók:
5 dl rizs
egy nagy fakanálnyi vaj
5 dl víz
kb. 7 dl tej
ízlés szerint cukor
1 teáskanál vanília aroma
1 citrom rezselt héja

a ribizlizseléhez:
30 dkg ribizli szemekre szedve (vagy fagyasztott, konyhakész változat)
víz
ízlés szerinti cukor
fél citrom leve
1 csapott evőkanál étkezési keményítő

a díszítéshez 2 dl habtejszín kevés cukorral felverve
őrölt fahéj vagy kakaópor a szóráshoz


Egy közepes lábosban olvasszuk fel a vajat, majd pirítsuk meg rajta a rizst. Ezután öntsük fel a vízzel és fedő alatt főzzük a rizst félpuhára. Amint a víz elfőtt alóla, öntsük fel a tejjel és alacsony lángon, sűrűn megkeverve főzzük puhára. Közben ízesítsük a cukorral, a vanília kivonattal. A reszelt citromhéjat a legvégén keverjük hozzá. Amint a tejberizs elkészült, hagyjuk langyosra hűlni. (TIPP: keverhetünk hozzá fehércsokit is vagy habbá vert tejszínt)

Közben készítsük el a ribizliréteget. Ehhez a ribizlit tegyük kisebb lábosba, öntsünk hozzá nagyjából annyi vizet, amennyi éppen ellepi, szórjuk hozzá a cukrot és kis lángon főzzük puhára a gyümölcsöt. A keményítőt keverjük ki kevés vízzel és sűrítsük be vele e ribizlit. Csak a végén ízesítsük a citromlével.

Vegyünk elő pár poharat vagy desszertes tálat. Tegyünk az aljára a tejberizsből, erre kanalazzuk rá a ribizlis réteget, majd a tejszínhabot. Végül szórjuk meg fahéjjal vagy kakaóporral és az egészet jól lehűtve tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a tejberizst, de ezzel sajnos egyedül vagyok, így kénytelen vagyok Tőled kérni egy kis pohárkával - köszi

    VálaszTörlés
  2. Ó de guszta! Én is nagyon szeretem a tejberizst és ezer éve nem csináltam na de majd holnap reggel hmmmm :)

    VálaszTörlés